اعمال سلیقه در مقرری های وزارت خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۴/۸/۹ کد خبر: 105080 منبع: پرینت

از مدت ها است که در وزارت خارجه افغانستان روابط بر ظوابط حاکم است و پسران مقامات عالیرتبه افغانستان پست های کلیدی و مهم را با زور و واسطه از آن خود را کرده اند.

از جریان حکومت انتقالی تا حال در دوره وزارت داکتر عبدالله تمام پنجشیریها که حتی مکتب هم نخوانده بودند به وزارت خارجه راه یافتند در دوره داکتر اسپنتا تمام هراتی ها و هزاره ها رشد داده شدند، دور دوره داکتر زلمی رسول پست های وزارت به وکیلان پارلمان، سناتوران و مقامات دولت اختصاص داده شد به خصوص قوم و خویش کرزی، دوره ضرار احمد مقبل سیاه ترین و تاریک ترین دوره در تاریخ ایجاد این وزارت بود چون شخص وزیر که حتی مکتب نخوانده بود با آوردن اشخاص و افراد بیکاره، بی تجربه، بی تعهد، مکاره و غیره تهداب این وزارت خراب کرد و قانون دیپلوماتیک را به خاک یکسان نمود در دوره صلاح الدین ربانی که تا حال بی نهایت به شکل محافظه کارانه پیش می رود اما خبر ها حاکی است که معاون سیاسی این وزارت حکمت خلیل کرزی می خواهد تمام کارمندان سابقه دار با تجریه با تعهد که پشت کار دارند را با فشار های متعدد و سیاست های پیچیده از وزارت فرار بدهد تا در کشورها باقی بمانند و پناهنده شوند و به عوض مردمانی را از ولایت های جنوب و جنوب غرب به خصوص قوم پشتون رشد بدهد چون در آینده حکمت خلیل می خواهد تیم داشته باشد که وزیر خارجه شود.

در مقرری های خارجی اخیر که صورت گرفته است اصلا عدالت وجود نداشته و هر کس را مطابق سلیقه شخصی شان در هر جایی که خواسته اند مقرر کرده اند تعدادی زیاد افراد مستقیم از ریاست جمهوری به پست های بسیار کلیدی و مهم توسط حکمت خلیل معرفی شده در حالیکه صد ها کارمند مستحق در لست منتظران به سر می برند.

یک تعداد کارمندان سابقه دار، بی واسطه، غریب، که همیشه مطابق به اصول و پرنسب اداری کار کرده اند و بیشتر از چهار سال را در وزارت سپری کرده اند بخاطر عدالت خواهی و بخاطر اینکه حق به حق دار برسد هفته آینده مظاهره می کنند.


سمیر بدورد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در زمان حبیب الله کلکانی برای تقسیم قدرت دوستانش راکه سواد نداشتند نمیتوانست وزیر تعیین کند میگفت این را باغبان تعیین کردم اما برابر یک وزیر صلاحیت دارد! غ هم یک نفر را مشاوردر اموراصلاحات تعیین میکند بعد میگوید او برابر معاونینم صلاحیت ومعاش دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است