سیستم پرداخت الکترونیکی در کشور فعال می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۴/۸/۹ کد خبر: 105079 منبع: پرینت

تحت ریاست رییس جمهور نمایندگان ارشد وزارت های تجارت و صنایع، مخابرات و تکنولوژی معلوماتی، مالیه، معارف، عدلیه، کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان، و رییس بانک مرکزی در نشست پول الکترونیکی تمویل شده توسط اداره انکشاف بین المللی آمریکا، اشتراک نمودند.

رییس جمهور گفته است که سیستم پول نقد غیر مطمین، غیر موثر و فساد آور بوده و به نهادهای حکومتی دستور داده است تا در صورت امکان از سیستم پرداخت غیر نقدی یا پرداخت الکترونیکی استفاده نمایند. سیستم پرداخت الکترونیکی، از یک سو پرداخت مالیات و محصولات را برای مردم و از سوی دیگر جمع آوری آن را برای حکومت آسانتر می سازد.

به نقل از روزنامه اقتصادی، عبدالزراق وحیدی وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی گفت: حکومت افغانستان از تطبیق برنامه انتقال پول از طریق موبایل بطور کامل حمایت می نماید و وزارت مخابرات به ثبت اطلاعات بایومتریک سیم‌کارت ها آغاز نموده که ثبت انتقال پول از طریق موبایل را بسیار آسان‌تر خواهد ساخت.

رییس بانک افغانستان گفت: مؤثریت، شفافیت و امنیت از جمله ویژگی های خاص این تکنولوژی می باشد و به همین خاطر است که ما از آن استقبال می نماییم.

اداره انکشاف بین المللی آمریکا یکبار دیگر تعهد دراز مدت خویش را مبنی بر کمک به حکومت افغانستان در زمینه بهبود سیستم های الکترونیکی تادیه و دریافت، تجدید نمود.

جیسون فولی معاون رییس عمومی اداره USAID گفت: اداره انکشاف بین المللی آمریکا، آماده کمک به حکومت افغانستان در عصری سازی و ساده سازی رسیدات و پرداخت های پول می باشد.

وی افزود: در حقیقت، قابلیت دسترسی بیشتر و پوشش شبکه های مخابراتی موبایل در این کشور فرصت خوبی را برای وصل نمودن میلیون ها افغانستانی به اقتصاد رسمی و واریز نمودن تادیات بخش خصوصی و دولتی از طریق مجراهای مؤثر و شفاف که کارایی بهتر از پول نقد دارد، به وجود آورده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با سلام
در قدم اول باید سیستم برق 24 ساعته برای ولایات فراهم گردد چون در اکثر ولایات مثل قندهار در 48 ساعت فقط 2 تا 3 ساعت، آنهم بصورت غیر منظم برق وجود دارد و مردم از نعمت برق محروم هستند بعد از آن سیستم پرداخت الکترونیکی پول فعال و توسعه داده شود.
محمد فاضل صمدی

>>>   کار بسیار نیک است و خدا توفیق دهد وزیر صاحب را که جنجالهای وطن را کم کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است