سیاست آمریکا بر اساس منافع خود است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۴/۸/۷ کد خبر: 105042 منبع: پرینت

فرید محمدی استاد دانشگاه در رابطه با افشاگری تازه سایت ویکی لیکس در مورد مخالفت پاکستان در مورد نفوذ هند در افغانستان گفت: هند خود یک قدرت بزرگ است و از جایگاه ویژه ای در منطقه برخوردار است و به نحوی آمریکا تلاش می کند تا یک قدرت دیگر علیه هندوستان در منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: باید قبول کرد که سیاست های آمریکا همواره بر اساس منافع ملی این کشور است.

فرید محمدی با اشاره به سخنان اشرف غنی در اجلاس سران سارک که به صراحت گفته بود ما اجازه نخواهیم داد کشورهای دیگر جنگ نیابتی را در افغانستان آغاز کنند گفت: متاسفانه تاکنون ما چنین سیاست کارا و سیاستی که بتواند بر مبنای آن کشورها را متقاید بسازد که در حریم افغانستان مداخله نکنند و یا جنگ نیابتی در کشور ره راه نیندازندنداشته ایم.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چندسال قبل آمریکا اقتصادش روبه روکوت شده بود ولی این روزا میبی نیم و میش نویم که هرروز اقتصاد آمریکاروبه افضا یش میباشد به خاطر ازی که افغانستان گنجینه دست نخرده بود که آمریکا درحال اسطفاده ازآن میاشد وازتریق پاکستان مزدور افغانستان را ناعمن میسازد تاراحتر به احدافش به رسد وگرنه افغانستان برای امریکا چی ارزش دارد.

>>>   از استاد دانشگاه همین قدر منطق؟... زیرا گفتن این جمله که سیاست امریکا به اساس منافع ملی این کشور است خیلی طفلانه است. طبیعی است که هر کشور در پی منافع ملی خود است و با دنیا وارد معامله میشود. نه اینکه بخواهیم امریکا بخاطر منافع افغانستان عمل کند.

>>>   امریکا سرکرده تروریستهای بین المللی

>>>   امریکا وهرکشورکه باشد همیشه منافع ملی خود را میسنجدوبسیارخوب کارمیکند ومردم هوشیار هستند اما برعکس تعدادی هم هستند که منافع شخصی ، قومی ، حزبی ، سمتی وگروهی رانظربه منافع ملی ترجیح میدهند ازهمین سبب ناکام وهمیشه احتیاج دیگران میباشند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است