مراسم تشییع استاد عرفانی برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۴/۸/۷ کد خبر: 105026 منبع: پرینت

مراسم تشییع و تدفین حجت الاسلام و المسلمین قربان علی عرفانی رهبر حزب وحدت اسلامی ملت افغانستان و نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان، با حضور استاد سرور دانش معاون رییس جمهور و مقامات ارشد دولتی برگزار شد.

این مراسم که در مدرسه باقر العلوم، در غرب کابل برگزار شده بود، درآن استاد سرور دانش معاون رییس جمهور، داکتر عبدالله رییس اجرایی، حاجی محمد محقق و محمد خان معاونان ریاست اجرایی، استاد محمد کریم خلیلی معاون پیشین رییس جمهور و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، اعضای کابینه، نمایندگان مردم در شورای ملی، رهبران جهادی، شخصیت های سیاسی، علما و طلاب حوزات علمیه، جنرالان و افسران عالی رتبه دولتی، فعالان فرهنگی و مدنی و صدهان تن از اقشار مختلف مردم شر کت داشتند.

در مراسم تشییع و تدفین آقای عرفانی نخست، زندگی نامه آن مرحوم به خوانش گرفته شده سپس محمد عرفانی فرزند ارشد ایشان از حضور شرکت کنندگان در مراسم تشییع و تدفین ابراز سپاس و قدر دانی کرد، به تعقیب آن استاد عزیز الله شفق پیرامون شخصیت و فعالیت های سیاسی و علمی مرحوم استاد عرفانی سخنرانی نمود.

استاد شفق گفت: مرگ برای دوستان خدا و بندگان خوبش، شرین است. به گفته استاد شفق، مرحوم آقای عرفانی نه تنها در زمینه علمی و فرهنگی تلاش می کرد بلکه یکی از چهره های مطرح سیاسی در باب تامین ثبات، توسعه سیاسی، اتحاد و همبستگی در بین مردم افغانستان نیز بود. استاد شفق از نقش مرحوم عرفانی در زمینه ترویج معارف اسلامی، تأسیس سازمان نصر و حزب وحدت اسلامی افغانستان، حضور فعال در جهاد و مقاومت و یک دهه گذشته در کنار مردم اش، به نیکی یاد نمود و گفت: آقای عرفانی افغانستان را برای همه می خواست و از این جهت همواره تلاش می کرد تا با دسته جات مختلف سیاسی در ارتباط باشد و این برای کسی که به ثبات باز سازی افغانستان می اندیشد یک الگو است.

مرحوم استاد عرفانی علاوه بر آنکه یکی از بنیانگذاران سازمان نصر و حزب وحدت اسلامی افغانستان بود، در دوره جدید نیز در نقش رهبر یک جریان سیاسی و همچنین به عنوان مشاور رییس جمهور، عضو مجلس سنا در یک دوره و نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان در دوره فعلی، در خدمت مردم و جامعه خویش بود.

وی با تالیف کتاب ها و مقالات پرمحتوا و تاسیس موسسه باقرالعلوم در کابل و کتابخانه ها و نهادهای دیگر، در رشد و تعالی فرهنگی کشور، نقش برازنده و برجسته داشت.

پیکر مرحوم عرفانی، طی تشریفات رسمی به مدرسه باقر العلوم منتقل شده و پس از ادای نماز، در صحن مدرسه مذکور به خاک سپرده شد. مرحوم استاد عرفانی در سال 1321 در ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان چشم به جهان گشوده و به عمر 73 سالگی به تاریخ 30 میزان 1394، در خارج از کشور به رحمت خدا پیوست و پیکر آن مرحوم در کابل دفن خاک شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا رحمت کند دراثر چه بیماری فوت کرده است

>>>   خدایش رحمت کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است