خبرنگاران غور تهدید می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۴/۸/۷ کد خبر: 105015 منبع: پرینت

شماری از خبرنگاران در ولایت غور ادعا می کنند که به خاطر به دست آوردن اطلاعات از سوی طالبان، افراد مسلح و شماری از افراد که به فساد آلوده هستند تهدید می شوند.

آنان می گویند: شمار زیادی از مقام های محلی و نظامی از دادن اطلاعات به خبرنگاران سر باز زده و آنان را تهدید می کنند. با این حال مسوولان اداره محلی و مسوولان امنیتی وعده می سپارند که از این پس تمام اطلاعات را به اختیار رسانه ها قرار داده و با افراد زورمند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به نقل از کهندژ، شماری از خبرنگاران در ولایت غور در نشستی با والی این ولایت از وجود افراد زورمند در اداره های محلی این ولایت شکایت کرده و ادعا می کنند که آنان از دادن اطلاعات سر باز می زنند.

عبدالقدیر غفوری مسوول اتحادیه خبرنگاران در ولایت غور می گوید: رسانه ها به امنیت و دسترسی به اطلاعات نیاز دارند اما بسیاری از مقام ها و اداره های دولتی، اطلاعات را در اختیار رسانه ها نمی گذارند.

سیما جوینده والی غور می گوید: رسانه ها بازوی توانا و یکی از دستاوردهای مهم دولت است، خبرنگاران در افغانستان در شرایط بسیار سخت در برابر جان خود کار می نمایند ولی نه مصوونیت کارى و نه هم مصوونیت جانی دارند و روزی هم که به مشکل مواجه شدند هیچکس به آنها توجه نمی کند.

خانم جوینده نیز به خبرنگاران اطمینان می دهد که در تمام شرایط در کنار آنان خواهد بود و از آنان دفاع خواهد کرد.

گفتنى است که در پایان این نشست، برای خانواده قربان حکمت، خبرنگاران یکى از رادیوهاى خصوصى که برای آزادی بیان و فعالیت های مدنی و رسانه ای کار نموده و دوسال قبل فوت کرده است از طرف ولایت، فرماندهی امنیت، ریاست امنیت ملی و کندک نظم عامه، پول نقد و مواد کمک صورت گرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه میگویند اخبار را دراختیار ما قرارنمیدهند این تهدید نیست ! اگر مقصد شان اروپا رفتن است یک بهانه دیگر بسازند به این بهانه نه جرمنی پناه میدهد نه اتریش نه کس دیگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است