وزارت زراعت از روز جهانی غذا تجلیل کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۴/۸/۷ کد خبر: 105013 منبع: پرینت

از روز جهانی غذا در مقر وزارت زراعت آبیاری و مالداری طی شعار حمایت اجتماعی و زراعت، برای شکستن زنجیره فقر در مناطق روستایی تجلیل به عمل آمد.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار پامیر در وزارت زراعت برگزار شده بود محترم میر امان الدین حیدری معاون زراعت و مالداری و سرپرست وزرات زراعت، آبیاری و مالداری، محترم علی احمد عثمانی وزیر انرژی آب، محترم داکتر عبدالبصیر سرور معاون وزارت صحت عامه، تومیو شیچیری نماینده سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد در افغانستان، گوردون کریگ معاون سازمان غذایی جهان در افغانستان، نماینده های شماری از موسسات بین المللی و تعدادی از روسا و کارمندان وزارت زراعت اشتراک نموده بودند.

معاون امور زراعت و مالداری در جریان سخنرانی خویش در این محفل گفت: دستاورد ها در بخش زراعت کشور بیشتر است و همه ساله میزان تولید غله، میوه، سبزی و دیگر نیازمندی ها رقم بیشتر را نشان می دهد. در کنار این مساله در سال جاری 1 میلیون 27500 نفر در افغانستان از کمک های غذایی سازمان های بین المللی مستفید شده اند.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور که از سخنران های این محفل بود ابراز داشت که فقر و گرسنگی باعث مشکلات زیادی در جامعه می شود باید با این پدیده مبارزه جدی صورت گیرد.

در کنار آن نماینده های سامان خوراکه و زراعت ملل متحدFAO و سازمان غذایی جهان WFP نیز طی صحبت های شان تعهد خویش را برای کمک دراز مدت جهت رفع گرسنگی و مبارزه در برابر فقربرای مردم افغانستان ابراز داشتند.

از روز جهانی غذا همه ساله در بیش از 150 کشور جهان تجلیل به عمل می آید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است