پالیسی مبارزه با فساد اداری تصویب شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۴/۸/۷ کد خبر: 105009 منبع: پرینت

پالیسی مبارزه با فساد اداری و پلان تطبیق این پالیسی در چهار فصل و 32 ماده از سوی کمیته مبارزه با فساد اداری وزارت مهاجران و عودت کنندگان تهیه و به اتفاق آرای اعضای کمیته تصویب شد.

هدف اساسی این پالیسی حاکمیت قانون، از بین بردن فساد اداری، موثریت در فعالیت ها و عرضه خدمات بهتر عنوان گردیده است. در این پالسی عوامل بنیادی فساد در وزارت مهاجران و عودت کنندگان شناسایی و راهکار مبارزه عملی با آن نیز تذکر یافته است.

نبود ساختار تشکیلاتی معیاری، پایین بودن سطح ظرفیت کارمندان، عدم استخدام افراد بر اساس شایستگی و تخصص، نبود سیستم موثر نظارت و پیگیری، نبود راهکار های موثر جهت ارتقای مهارت و تحصیل کارمندان، مغلق بودن پورسه های کاری، نبود هماهنګی میان دیپارتمنت های مربوطه در وزارت، عدم تطبیق سیستم مکافات و مجازات، نبود تعهد، صداقت و روحیه کاری کارمندان در انجام امور روزمره از عوامل عمده و اساسی فساد در این پالیسی شناخته شده است.

در پلان تطبیقی پالیسی مذکور تمامی راهکارها جهت از بین بردن عوامل فوق تشخیص گردیده است.

این پالیسی و پلان تطبیقی آن پس از منظوری و تصویب کابینه و کمیسیون عالی مهاجرت در وزارت مهاجران و عودت کنندگان تطبیق خواهد شد.

پالیسی مذکور بر اساس قانون اساسی کشور، قانون مبارزه علیه فساد اداری، استراتیژی و طرز العمل اصلاح اداره و مبازره علیه فساد اداری، پلان استراتیژیک 5 ساله وزارت امور مهاجران و عودت کنندگان و همچنان بر اساس پلان صد روزه کاری وزارت تهیه و تدوین گردیده است.

سید جاوید هاشمی رییس زون ساحوی شمال اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری رییس این کمیته و آقای محمد رفیع رستاقی، رییس تفتیش وزارت، حیات الله سباوون مشاور امور اجتماعی وزارت، سید ضیا دانش آمر تحقیق، سید مظفر حسینی مشاور مبارزه علیه فساد اداری در وزارت از جمله اعضای این کمیته تعین گردیده بودند.

قابل تذکر است که در این اواخر وزارت مهاجران و عودت کنندگان در راستای مبارزه علیه فساد اداری گام های موثر را برداشته است که مورد تایید و رضایت مندی اداره عالی مباره علیه فساد اداری و کمیته مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری MEC قرار گرفته است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است