برگزاری جلسه بورد تساوی جندر، پروژه GEP
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۴/۸/۷ کد خبر: 105008 منبع: پرینت

جلسه بورد ربع وار پروژه تساوی جندر با حضور الحاج دلبر نظری، وزیر زنان، فوزیه حبیبی، معاون مالی و اداری وزارت زنان، داگلیس کی رییس اداره انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان، مشاور ریاست جمهوری، نمایندگان وزارت های ارشاد حج و اوقاف، اقتصاد، دانشگاه کابل، کارمندان پروژه مذکور و دفتر UNDP به تاریخ 5/8/1394 خورشیدی در تالار کنفرانس های وزارت زنان دایر شد.

ابتدا الحاج دلبر نظری وزیر زنان، ضمن سپاسگزاری از همکاری های دفتر UNDP، ابراز داشت: پروژه GEP نتیجه خوب داشته است و خواهان تمدید آن می باشیم. وی در قسمت تساوی جندر، توانمند سازی زنان روستایی در عرصه های مختلف زندگی و آگاهی دهی عامه توجه بیشتر اداره انکشاف ملل متحد و دفترUNDP را خواست.

متعاقبا داگلیس کی رییس اداره سازمان ملل متحد در افغانستان، صحبت نمود، گفت: ما باید تغییر اساسی را در زندگی مردم رنج دیده این کشور بیاوریم تا زنان به پای خود ایستاده شوند. کسب و حرفه بیاموزند تا بتوانند در کنار پدر برادر و شوهر خویش کار و فعالیت نمایند.

در ادامه جلسه فوزیه حبیبی معاون مالی و اداری وزارت زنان ضمن ابراز امتنان از همکار های دفتر UNDP گفت پروژه GEP مورد حمایت وزارت امور زنان بوده آرزومند ادامه آن در 34 ولایت می باشم.

همچنان در این جلسه، مشاور ریاست جمهوری نماینده های وزارت های ارشاد، حج و اوقاف، اقتصاد، دانشگاه کابل و دفتر UNDP، به ترتیب پیرامون اهمیت این برنامه، تاثیر گذاری و نقش آن بر روند زندگی زنان شهری و روستایی صحبت نمودند.

قابل یاد آوری است که GEP یا پروژه تساوی جندر برنامه می باشد که چندی قبل از سوی وزارت امور زنان طرح و دیزاین گردیده بود و دفتر UNDP از آن حمایت مالی و تکنیکی می نمایند. این پروژه در راستای توانمند سازی اقتصادی زنان افغانستان جهت دستیابی به هدف تعیین شده در پلان کاری ملی زنان افغانستان فعالیت دارد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است