پیام جنرال دوستم در پیوند به وقوع زمین لرزه
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۶    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104980 منبع: پرینت

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان متدین و شرافتمند، خواهران و برادران عزیز! زمین لرزه مدهش و بی سابقه ایکه دیروز به وقوع پیوست باعث کشته شدن بیشتر ازصدها نفر در افغانستان گردید.

انا لله و انا الیه راجعون
بدینوسیله مراتب تاثرات عمیق خویش را به مناسبت وقوع حادثه مرگبار زلزله و تلفات ناشی از آن در برخی نقاط کشور و منطقه، به کافه مردم نجیب افغانستان کشورهای همسایه ای که از حادثه متاثر شده اند، به ویژه خانواده های داغدار آسیب دیده و مصیبت زده، ابراز داشته و از خداوند متعال برای کشته شدگان این حادثه، بهشت برین آرزو نموده و برای زخمیان و مجروحان این واقعه شفای عاجل استدعا می نمایم.

چنانچه اعلام گردید این حادثه که نظیر آن در سال های اخیر مشاهده نشده است مرکز آن در ولایت بدخشان بوده و خبر بیشترین تلفات نیز از ولایات شمال شرق بدخشان، تخار، سمنگان و بغلان و همچنان ولایات شرقی کشور مواصلت می ورزد. گفته می شود در اثر این حادثه تعدادی از هموطنان ما که مصروف کار درمعادن بوده اند نیز تا هنوز محصور مانده اند.
مادر حالی که با مصیبت جنگ و تروریزم در حال مجادله قرار داریم و فقر و نابسامانی جامعه ما را به چالش های بزرگی روبرو ساخته است برای ما قابل درک است که تحمل تلفات ناشی ازین حادثه را در آستانه زمستان برای مردم مستضعف ما خیلی دشوار است.

دولت افغانستان برای رسیدگی عاجل به آسیب دیده ها، کمیته ای را توظیف نموده تا در گام نخست، میزان تلفات وارده و مقدار نیازمندی ها را تثبیت و و با هماهنگی و آمادگی هرچه بیشتر، فورا به یاری آسیب دیدگان بشتابد. ما در این میان مسوولیت خود می دانیم تا در این شرایط حساس از هیچگونه کمک به خانواده های متضرران دریغ ننموده، چالش ها و مشکلات بعد از زلزله را قویا مدیریت نماییم.

دولت از همه موسسه های امدادگر داخلی و خارجی ، اداره های مسوول و همکاران بین المللی می خواهد تا با تنظیم دقیق و همه جانبه مساعدت ها و کمک ها، مردم ما را در این شرایط حیاتی و دشواردستگیری و مساعدت نموده و نقش تاریخی شان را ادا نمایند.

پیشاپیش از همه کشورهای جهان، اداره ها و موسسه های دولتی و غیر دولتی که در زمینه امداد رسانی به مردم آسیب دیده ما اظهار آمادگی نموده و عملا برای دستگیری از نیازمندان تلاش نموده و می نمایند. اظهار سپاس و امتنان می نمایم. مردم قهرمان پرور ما این مساعدت و همکاری های شان را هیچگاه فراموش نخواهند.

یکبار دیگر این حادثه دردناک را به همه کسانی که به نحوی متضرر و متاثر گردیده اند تسلیت گفته و با خانواده های شان غمشریکی خویش را ابراز می دارم.

جنرال عبدالرشید دوستم
معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب جنرال صاحب از نتیجه ای جنگ ها چیزی نگفتند وخواسته اند انچه در پشت پرده در مورد رویداد های نظامی رخ داده با ارسال پیام زله ای اخیر بپوشانند بهر صورت تشکر از ایشان که از دیگر گردانندگان سیاست خارجی ها در افغانستان پیشی گرفته به ملت پیام تسلیت گسیل کرده اند ولی ملت بیچاره این پیام را چه کند انها از بی نانی وبی لباسی وبی خانگی رنج می برند واینده ای روشن هم به چشم نمیخورد که بان امید وار باشند تا می بینند به نظرشان نا امیدی وتاریکی به چشم میخورد وخداوند هم الیاذا بالله بالای ما غضب است زیرا بزرگان ما غلامی اجانب را قبول کرده اند وما هم که نا شناخته ونا دانسته به انها رای داده ایم{فبائوا بغضب علی غضب} اینها که یک روزگاری دربست در خدمت روسها قرار داشتند امروزه ارباب بدل کرده اند واز راه دیگری میخواهندبرگرده های مردم بیچاره سوار شوند وشعارشان هم اینست که اگر گور بسوزد خیر است که دیک بجوشد هر روزی یک دسیسه را علیه کشور ومردم می سنجندسلاح ومهمات را به صف اول می برند وباز ان را کاملا به دشنان مردم افغانستان تسلیم مینمایند تا بهانه ای برای تسلیح مخالفین داشته باشندما یکبار دیگر فقط از خداوند میخواهیم که پرده ای این ملت را ازغیب بنماید وما از لیدران ساختگی وپلاستیکیهیچ خیری را متوقع نیستیم
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   درود به جناب اقای دوستم خدمت گذار جامعه و مردم بیچاره رنجدیده و داغدار افغانستان ؛! اقایان دیگر خفه خون گرفته اند که در فکر ارامی صلح و ابادانی کشور باشند ؟ تنها کشور از اقای دوست است ؟ اگر کل کشور از اقای دوستم می بود حال کشور با سواد پیشرفته و ارامی بود ،اافسوس از جند دستگی و خود فروخته گی کاری نمییشه کرد ،همه مسولیت کشور را به گردن دیگری می اندارد، بازهم تسلیت به مردم بیچاره کشور ...برای بیچاره ساختن این سر زمین جنگ و اتش .

>>>   باید دیگران هم از جنرال صاحب دوستم یاد بگیرد با احترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است