کشور، قربانی هراس افکنان همسایگان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۸    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104975 منبع: پرینت

افغانستان قربانی 8 تا 10 هزار تروریست از خاک کشورهای آسیای مرکزی و چچن بوده است.

سید مهدی مرادی استاد دانشگاه گفت: همسایه های شمال و شمال شرق افغانستان می تواند در کاهش تروریسم در کشور نقش مهمی داشته باشند.

وی افزود: در صورتی که افغانستان بتواند یک دیپلماسی فعال از طریق کسب و جلب حمایت های نظامی و تسلیحاتی داشته باشد می تواند از طریق کشورهای منطقه تا حدی این تنش ها را کاهش دهد.

بر باور وی در طول 13 سال گذشته افغانستان قربانی 8 تا 10 هزار تروریست از خاک کشورهای آسیای مرکزی و چچن بوده است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنجیره ی کشتار مسلمانان :مهم ترین چالش افغانستان در حال حاضر مربوط به عربستان سعودی ... است که موانع اصلی فرا روی صلح افغانستان را شامل میشود ،در واقع...
منافع خود را در ویرانی یکدیگر جستجو میکنند و افغانستان نیز منحیث یک کشور که از موقعیت استراتژیک برخوردار است همواره تاثیرات مستقیم خود را بر روی مردم کشورهای همجوار میگذارد و بلعکس ،ایران منافع خود را در شکست منافع تندروهای تکفیری میبیند و آمریکا که ایران را یک خطر برای منافع خود در منطقه میداند دنباله روی از اهداف سعودی را و یا هم کمک به رسیدن اهداف مشترک و ذلیل ساختن منافع ایران در منطقه را برای خود برد میداند و از آنجا که چاپ دالر و منافع آن همه در دست استکبار جهانی است و چاههای نفت کشورهای عرب هم در اختیار آنهاست این برای امت اسلام باید ننگ باشد که کشوری با فاصله ی هزاران کیلومتری منافع خود را در نا آرام ساختن کشورهای اسلامی میبیند و کشورهای داعیه دار اسلام هم خریداران سلاحهای مختلف النوع از آن برای کشتن یکدیگر دالرهای حاصل از فروش نفت را در اختیار تندروهایی قرار میدهد که منافع مسلمانان را در خطر قرار داده اند.
مولانا رفیق الله وطن خواه

>>>   ازکشور های که تروریست به کشورما می‌فرستند به جوامع جهانی شیکایت کنیم تابه ماکمک کند ازشر این تهدیدات جهانی که امنیت جهان را به مخاطره انداخته است جهان رهای یابد درحال حاضر تنها ملت افغانستان بااین پدیده ای شوم دست وپنجه نرم میکند وکشور های منطقه باید بداند اگر اینها از سد نیروهای مسلح افغانستان بگذرد مطمئنا انها هم در امان نخواهد ماند پس کشورهای همسایه باید به ماکمک کند درغیراینصورت به سرنوشت افغانستان خواهد دچار خواهدشد

>>>   به قول داریوش شاه بزرگ هیچ آزادی بوجود نمیاد مگر با جان فشانی آزادگان منتظر نمونید آمریکا یا روسیه بیان شما رو از شر تروریست ها خلاص کنند.خودتون باید همت کنید. بسیج مردمی عراق رو نگاه کنید.
(حشد الشعبی)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است