اعلامیه مطبوعاتی ارگ درباره تصمیم انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104942 منبع: پرینت

دولت جمهوری اسلامی افغانستان به نیابت از مردم این کشور از تصمیم اخیر کشور انگلیس مبنی بر تداوم همکاری آن کشور با دولت و مردم افغانستان، در عرصه هاى انكشافى، نظامی و امنیتی استقبال می نماید.

کمک های انگلیس برای افغانستان در دو بخش ادامه خواهد یافت، کمک های نظامی كه شامل همكارى در عرصه مبارزه با تروریزم و آموزش قوای امنیتی و دفاعی كشور و همچنان کمک در بخش های انکشافی و اقتصادی می باشد.

اين همكارى ها بر بنياد تهدید و منافع مشترک ميان دو دولت و ملت استوار است. دولت افغانستان باور دارد، از آنجایی که خطر تروریزم بگونه مشترک منطقه و جهان را تهدید می کند، مبارزه مشترک با این پدیده می تواند آرامش را در منطقه تامین نماید.

از پيش زمينه هاى محو كامل ناامنى و ساير خطرات كه كشور ما و شركاى بين المللى را تهديد مي كند، رفاه و انكشاف اقتصادى افغانستان است، دولت افغانستان برای رسیدن به این هدف از کمک های شُرکای بین المللی خود مانند انگلیس، سپاسگزاری می کند.

تداوم همكارى هاى بين المللى غرض تقويت نيروهاى امنيتى و دفاعى كشور، تعهد و موثريت اين نيروها را نسبت به ماموريت سترگ شان بلند برده و باعث تقویت روحیه محاربوی آنان می گردد.

مسووليت دفاع و تامين امنيت و مصونيت شهروندان کشور از مكلفيت هاى اصلى نيروهاى امنيتى و دفاعى افغانستان است و این نيروها در سال جارى با تعهد، از خودگذرى و شهامت ثابت نمودند كه می توانند از عهده آن به خوبى بیرون آیند.

كمک هاى مالى و نظامى كشور شاهى انگلیس و ساير همكاران بين المللى ما مي تواند بهترين ممد موفقيت كشور ما در تامين صلح، ثبات و انكشاف اقتصادى شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انګلیس دشمن تاریخی افغانستان است ،کومک انګلیس هیچوقت بی الایش وبی غرض نخواهد بود مردم افغانستان صد سال است که از اثر دسیسه وجنایت تاریخی انګلیس مبنی بر کشیدن خط منحوس ډیورن بر پیکر افغانستان واحد ، رنج میکشد ،عذاب می بیند وقربانی میدهد ، انګلیس درزیر اعلان کومک ها اهداف واغراض شوم دیګر دارد دولت نامنهاد وحدت ملی نباید خوشبین این کومکها باشد.

>>>   این کمک ها بهانه ای برای باقی ماندن در افغانستان و تقویه و انسجام تروریزم و اعزام و بسیج آنها به آسیای میانه است.
قلندر شاه از تخار

>>>   انگلیس هزارمرتبه از پاکســـــــتان بهتـــر است ! انگلیس هر بار که به افغانستان آمده به اساس درخواست خود افغانها بوده یا شاه شجاع درخواستن کرده یا امیر دوئست محمد خان ویا عبدالرحمن خان یا یک افغان دیگر همانطوریکه مکرر از روسها خواستندکه بیایند ودر مقابل پاکستان با ما کمک کنند . همانطوریکه همین امروز ما از خارجی ها می خواهیم نروند وباقی بمانند چون ضرورت است
ر

>>>   تاریخ به ملت افغانستان نشان داده که انگلیس دشمن مردم افغانستان است واین رفت وآمد های انگلیس مغرضانه بوده ودر پی اهداف شوم وکفری خود میباشد وازینکه اهداف شوم انگلیس در طی چندین سال به پایان نرسیده دوباره بازگشت نموده تا کارهای نیمه تمام خویش را به اکمال برساند ومردم غیور وقهرمانان دلیر این سر زمین فریب این دشمنان کفری را نخورده وفریب این کمک های عوام فریبانه آنهارا هرگز نخواهد خورد
پناه به خداوند (ج )

>>>   تمام کار ها از اقای حنیف اتمر است هر چه که بگوئید فایده نداره و این به اساس یک پلان شده دیگر طرف نروید و حاشیه هم نگوئید موضوع کاملا نهائی شده است . هر کسیکه به مردم افغانستان کمک میکند خانه اش اباد ولی باید بی مطلب کمک کند تشکر
شمشاد از نابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است