بازداشت وکيل مدافع نهضت اسلامي تاجيکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۴۸    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104926 منبع: پرینت

دومين وکيل مدافع اعضاي حزب نهضت اسلامي تاجيکستان که چند روز قبل، از سوي مقامات اداره مبارزه با جنايات سازمان يافته وزارت کشور فرا خوانده شده بود، بازداشت شد.

بستگان نورالدين محکم اف وکيل مدافع اعضاي حزب نهضت اسلامي تاجيکستان گفته اند که مقامات پوليس وي را به اتهام کلاهبرداري، هنگام خريد و فروش خودرو سواري براي يکي از نزديکانش بازداشت کرده اند و به بازداشتگاه موقت پوليس در ناحيه فردوسي شهر دوشنبه منتقل کردند.

نورالدين محکم اف، عضو کانون وکلاي مدافع تاجيکستان موسوم به سيپر است که براي دفاع از حقوق سيد عمر حسيني، معاون اول رييس حزب نهضت اسلامي تاجيکستان که اکنون زنداني است مجوز دريافت کرده بود.

پيش از اين هم بزرگمهر ياراف، وکيل 13 عضو زنداني شوراي رياست حزب نهضت اسلامي تاجيکستان و عضو کانون وکلاي مدافع اين کشور نيز به اتهام کلاهبرداري بازداشت شده بود.

نکته قابل ملاحظه اين است که پس از بازداشت بزرگمهر ياراف در روز 28 سپتامبر سال جاري، نورالدين محکم اف تلاش کرد که مجوز دفاع از همکار خود را دريافت نمايد که با مخالفت مقامات قضايي رو به رو شد.

دادگاه عالي تاجيکستان روز 29 سپتامبر سال جاري به درخواست دادستاني کل اين کشور حزب نهضت اسلامي تاجيکستان را سازمان تروريستي اعلام کرد و حکم بر ممنوعيت فعاليت تنها حزب اسلامي و قانوني اسياي مرکزي را صادر کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است