میانجیگری در فلسطین توطئه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۲۵    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104918 منبع: پرینت

عبدالله الاشعل در گفتگو با خبرگزاری «قدس پرس» افزود: از تلاش های جان کری بوی توطئه علیه انتفاضه ای به مشام می رسد که در دل اسرائیلی ها هراس انداخته و بار دیگر به آن ها تأکید می کند که صاحب این کشور و سرزمین نیستند.

وی اضافه کرد: نه محمود عباس و نه هیچ طرف دیگری که برای توافق میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها میانجیگری کرده، نمی تواند برای عملی شدن خواسته هایی که جوانان قدس برای آن قیام کرده اند، تضمین دهد.

الاشعل بیان کرد: تمام هم و غم وزیرخارجه آمریکا از سفر به منطقه، جلوگیری از رنجش اسرائیل و ایجاد شرایط مناسب برای بلعیدن فلسطین و تخریب مسجد الاقصی است.

این استاد دانشگاه افزود: جوانان فلسطینی بدون دستور محمود عباس و یا هیچ گروه دیگری قیام کرده اند و این موضوع آمریکایی ها را نگران کرده است.
وی گفت: اگر توافقی که توسط عباس و کری اعلام شده بتواند خواسته جوانان فلسطینی را عملی کند، یک دستاورد است وگرنه این اقدام تنها تلاشی برای دور زدن و ناکام کردن انتفاضه مسجدالاقصی به شمار می رود.

الاشعل تصریح کرد: عباس نه اختیار خود را دارد و نه انتفاضه را و توافق اعلام شده هم در عمل اجرا نخواهد شد.
وی بیان کرد: این توافق نیز یکی از تلاش های ناکام برای کاستن از نگرانی و هراس اسرائیلی هاست؛ زیرا آن ها می دانند که فلسطین سرزمین آن ها نیست و بقای آن ها با هزینه خون فلسطینی ها پذیرفتنی نیست.

این سیاستمدار مصری اضافه کرد: توافق اعلام شده بخشی از توطئه ای است که تشکیلات خودگردان و رژیم های عربی وابسته به آمریکا برای سرکوب انتفاضه طراحی کرده اند و اینکه کشورهای عربی، طرفدار و حامی فلسطینیان هستند، دروغی بیش نیست.
الاشعل گفت: اسرائیل بخشی از موانع آزادی ملت های عربی است؛ زیرا آزادی این ملت ها را مقدمه ای برای آزادسازی فلسطین و زوال خود می داند.

کری روز شنبه پس از دیدار با محمود عباس و شاه اردن در امان پایتخت اردن، گفت: اسرائیل به سیاست دیرینه اش در ارتباط با مراسم مذهبی در مسجدالاقصی (حرم شریف) ادامه می دهد که شامل این واقعیت بنیادی است که مسلمانان و نه غیرمسلمانان، تنها کسانی هستند که باید در این مسجد عبادت کنند.

وی از موافقت رژیم صهیونیستی و اردن با اتخاذ تدابیر جدید برای کاهش تنش ها بر سر مسجدالاقصی خبر داد.
کری پس از دیدار با «عبدالله دوم» پادشاه اردن، با بیان این مطلب که یکی از این تدابیر نصب دوربین های امنیتی برای رصد 24 ساعته رخدادها در این مسجد است، افزود: قرار است 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی سایر تدابیر را اعلام کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همه مردم فلسطین را به تمسک به حمایت از مسجد الاقصی و بیداری و آگاهی نسبت به انتفاضه خود دعوت کرد تا فریب توطئه هایی را که قصد منحرف کردن مسیر انتفاضه را دارند، نخورند.
حماس از جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد خواست؛ اشغال 70 ساله فلسطین پایان داده و به ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس کمک کرده و زمینه بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینهایشان را فراهم کنند.

اقدامات خشونت آمیز چند هفته اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در مسجدالاقصی و زمزمه تقسیم زمانی و مکانی آن از سوی صهیونیست ها موجب شروع موج جدید درگیری ها در اراضی اشغالی شد که تاکنون 63 کشته از میان فلسطینی ها به جا گذاشته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است