آمریکا از سال 2006 در تلاش سرنگونی نظام سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۰۰    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104910 منبع: پرینت

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از «جولین آسانژ» مدیر سایت ویکی لیس نوشت: ما اسناد و مدارکی را منتشر کردیم که نشان می دهد آمریکا از سال های پیش تلاش می کرده تا با ایجاد تنش و آشفتگی در سوریه، توقف سرمایه گذاری خارجی در این کشور و کمک های مالی مخفیانه به سازمان ها و نهادهای غیر دولتی، نظام سوریه را آسیب پذیر و همواره در نگرانی قرار دهد.

آسانژ در گفت و گو با خبرگزاری روسی نوفوستی افزود: همچنین آمریکا تلاش کرده با ترویج این فکر که واشنگتن تلاش می کند که تروریست ها را تعقیب و نابود کند و دولت سوریه سیطره کامل بر کشور ندارد، نظام این کشور را ضعیف و متزلزل نشان دهد.

از سوی دیگر مدیر سایت ویلی لیکس نسبت به مهاجرت گروهی شهروندان سوریه هشدار داد و اعلام کرد که ممکن است این اقدام بخشی از طرح استراژیک برای تضعیف دولت سوریه از طریق خالی کردن این کشور باشد.

وی تصریح کرد: اینکه آلمان شهروندان سوری را ترغیب به مهاجرت به این کشور می کند و ترکیه پذیرای شماری زیادی از سوری ها است، تنها هدفش متزلزل کردن دولت سوریه است.

سایت ویکی لیس با انتشار اسناد و مدارک مهمی نشان می دهد که آمریکا، قطر ، ترکیه و عربستان، از مهمترین کشورهای حامی سرنگونی بشار اسد و ایجاد بحران در این کشور هستند.

بحران سوریه از سال 2011 میلادی با ورود تروریست های مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه آغاز شد و تاکنون هزاران سوری در اثر حملات تروریست ها کشته، زخمی و آواره شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است