یونان موظف به پذیرش 50 هزار مهاجر شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۵۸    ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: 104909 منبع: پرینت

نخست وزیر یونان روز گذشته در دیدار با «والدیس دومبروفسکیس» معاون کمیسیون اتحادیه اروپا، گفت: توافق خوبی بین کشورهای اروپایی درباره پناهجویان اتخاذ شده و یونان به تعهدات خود در این باره به طور کامل عمل خواهد کرد.

«الکسیس چیپراس» نخست وزیر یونان با اشاره به فاجعه انسانی که گریبان گیر پناهجویان شده نیز گفت: بالاخره با تلاش های فراوانی که در این باره صورت گرفت، اتحادیه اروپا تصمیماتی اتخاذ کرد تا کشورهای عضو هر کدام مسوولیت خود را در قبال این انسان هایی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، بپذیرند.

معاون کمیسیون اتحادیه اروپا نیز با اشاره به ضرورت برخوردی انسانی با پناهجویان تصریح کرد: نخست وزیر یونان و دولت این کشور مصمم به ارایه کمک های خود به پناهجویان در قبال دریافت کمک های نقدی هستند و یونان باید از حمایت های مالی اتحادیه اروپا برای حل بخشی از مشکلات این پناهجویان، برخوردار شود.

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا حاضر است که مبلغ 5 میلیون و 900 هزار یورو به یونان برای اسکان و نگهداری پناهجویان ارایه دهد.

براساس توافقی که چندی پیش در اجلاس سران اتحادیه اروپا به عمل آمد، مقرر شد که یونان برای 30 هزار پناهجو در قبال کمک های اتحادیه اروپا محل اسکان و وسایل لازم را در نظر بگیرد و برای تعداد 20 هزار پناهجوی دیگر نیز کرایه مسکن از اتحادیه اروپا دریافت کند.

براساس توافق به عمل آمده به طور کلی تعداد 100 هزار پناهجو توسط کشورهای اروپایی حوزه بالکان اسکان داده خواهند شد که از این تعداد، 50 هزار نفر در یونان اسکان داده خواهند شد.

ترکیه نیز موظف شده که مرزهای خود را برای جلوگیری از ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی تقویت کند، تسهیلاتی را به پناهجویان بدهد و همزمان تقویت مرزهای دریایی و زمینی کشورهای اروپایی را نیز در نظر بگیرد.

جنگ افروزی غرب در کشورهای سوریه، عراق، لیبی، یمن و دیگر کشورهای آفریقایی باعث شده که شهروندان این کشورها برای نجات جان خود و فرزندانشان، خانه و کاشانه خود را ترک و راهی کشورهای اروپایی شوند.

تعداد زیادی از این افراد در مسیر خود به سوی اروپا هر روز در دریای مدیترانه و اژه غرق می شوند و آنانی هم که به مقصد می رسند با خشونت نیروهای امنیتی از یکسو و با فقر و گرسنگی و نداشتن وسایل بهداشتی شدید از سوی دیگر مواجه می گردند.

غرب علاوه بر تخریب زیر ساخت های کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، لیبی و دیگر کشورهای آفریقایی توسط گروه های تروریستی وابسته به خود، هم اکنون که با موج پناهجویان مواجه شده، درصدد برآمده چهره ای به ظاهر انسانی به خود بگیرد و در مواردی برای اسکان این آوارگان اقدامات سطحی انجام دهد.

براساس گزارش رسانه های خبری یونان، فقط طی یکماه گذشته تعداد 3 هزار پناهجو در دریای مدیترانه غرق شده و جان خود را از دست دادند که در میان آنان تعداد زیادی کودک و زن وجود داشته اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از یک کشوریکه خودش به مشکلات اقتصادی دست و گریبان است ، بعید میدانم که مشکل خود و پناهجویان را حل بتواند .اگر موفق شود افتخار بزرگی خواهد بود به اتحادیه اروپا ، و این موفقیت نتجه اتحاد و همکاری میباشد . باید رهبران کشور های سوریه و عراق متوجه شوند که چرا مردم شان آواره شده اند . در حالیکه منابع سرشارنفتی دارند ؟ و نسبت به یونان ثروتمند میباشند . علت آن عدم توجه رهبران شان بملت است . یونان از برکت دیموکراسی و حس بشر دوستی میتوان به پناهجویان جای بدهد آفرین به اتحادیه اروپا و من قلباً از اتحادیه اروپا تشکر میکنم .
خاموش از فرانسه

>>>   من خودم اومدم اروپا.خدا کلاه من رو توی افغانستان نندازه .کاش همین قدر که اروپا به ما کمک و لطف کرد رییس جومهور و دیگر صاحب منصبان انجام میدادن.دولت و رییس جومهور کاری که برای مردم نمیکنید پس سکوت کنید و سنگ جلو پای مردم نندازید بزارید به درد خود بسوزیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است