شمار تلفات زمین لرزه به 82 تن رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۴/۸/۵ کد خبر: 104893 منبع: پرینت

ظهر دوشنبه زلزله‌ای با قدرت 7.7 دهم ریشتر شمال شرق کشور از جمله بدخشان، تخار، بغلان، پروان، ننگرهار، قندوز و برخی از بخش های دیگر و کشورهایی نظیر هند و پاکستان را لرزاند.

شمار تلفات این زمین لرزه به 82 تن رسید.

رییس جمهور از تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از زلزله در کشور، متاثر گردید و مراتب تسلیت و غم شریکی خود را به خانواده های آسیب دیده این حادثه ابراز کرد.

وی به همین منظور کمیته بررسی را توظیف نمود تا کمک های عاجل را به آسیب دیدگان این حادثه برساند.

همچنین کمیسیون عالی دولتی مبارزه با حوادث تحت ریاست محترم داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان تشکیل جلسه داد. در این نشست به صورت فوق العاده و یک ساعت بعد از وقوع زلزله ای که در مقیاس 7/7 درجه ریشتر بخش هایی از کشور را لرزانیده و سبب کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان کشور گردید، برگزار گردید.

در این نشست به تمام اداره ها، اعضای کمیسیون عالی دولتی و والی های ولایت هایی که در این زلزله آسیب دیده اند هدایت داده شد تا تیم های کمیته اضطرار خویش را در سطح ولایت های شان دایر، نیازمندی ها را مشخص و تیم های سروی و بررسی را به محلات حادثه اعزام نمایند و ارقام دقیق تلفات و خسارات را مشخص نموده و به اداره ملی آمادگی برای مبارزه با حوادث ارسال نمایند.

از جانب دیگر در این نشست فیصله گردید تا مواد کمکی مشمول مواد غذایی و غیر غذایی به بیجا شدگان ولایت ننگرهار ارسال و توزیع گردد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است