جلسه ویژه کمیسیون مبارزه با حوادث برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۴/۸/۵ کد خبر: 104872 منبع: پرینت

کمیسیون عالی دولتی مبارزه با حوادث تحت ریاست محترم داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان تشکیل جلسه داد.

این نشست به صورت فوق العاده و یک ساعت بعد از وقوع زلزله ای که در مقیاس 7/7 درجه ریشتر بخش هایی از کشور را لرزانیده و سبب شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان کشور گردید، برگزار گردید.

بر اساس گزارش هایی که پس از وقوع زلزله به دسترس مسوولان قرار گرفته بود، 22 تن کشته و حدود 100 تن دیگر زخمی گردیده اند که از آن میان 12 تن از شاگردان در مکتب دخترانه ای در شهر تالقان ولایت تخار کشته شده اند.

داکتر عبدالله رییس اجرایی و رییس کمیسیون دولتی مبارزه با حوادث ضمن ابراز تسلیت، این زلزله را شدیدترین زلزله در سال های اخیر در کشور دانست و هدف از تدویر این نشست را رسیدگی عاجل به آسیب دیدگان این رویداد عنوان نمود.

وی در همین حال از وزیر صحت عامه خواست تا تیم های صحی را هرچه عاجل به ولایات و مناطق آسیب دیده اعزا م نمایند.

همچنان رییس اجرایی ضمن آنکه از مردم کشور خواست تا احتیاط لازم برای پس لرزه های احتمالی را داشته باشند، از وزیر معارف کشور تا در هماهنگی با هلال احمر افغانستانی زمینه آموزش کودکان توسط رضاکاران هلال احمر برای تدابیر در برابر حوادث طبیعی چون زلزله و آتش سوزی را فراهم نماید.

در این نشست به تمام اداره ها، اعضای کمیسیون عالی دولتی و والی های ولایت هایی که در این زلزله آسیب دیده اند هدایت داده شد تا تیم های کمیته اضطرار خویش را در سطح ولایت های شان دایر، نیازمندی ها را مشخص و تیم های سروی و بررسی را به محلات حادثه اعزام نمایند و ارقام دقیق تلفات و خسارات را مشخص نموده و به اداره ملی آمادگی برای مبارزه با حوادث ارسال نمایند.

از مردم به ویژه بازرگانان، موسسات ملی، نهادهای دولتی خواسته شد تا کمک های شان را در هماهنگی دقیق با محترم ویس احمد برمک وزیر دولت در امور حالات اضطرار و رییس عمومی اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث به دسترس آسیب دیدگان قرار دهند.

همچنان در این نشست از موسسات بین المللی خواسته شد تا کمک های شان را در هماهنگی با اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث به متضرران توزیع نمایند.

از جانب دیگر در این نشست فیصله گردید تا مواد کمکی مشمول مواد غذایی و غیر غذایی به بیجا شدگان ولایت ننگرهار ارسال و توزیع گردد.

رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در همین حال به اعضای کمیسیون عالی دولتی هدایت داد تا از همین حالا آماده کمک به مردم در مناطق سردسیر کشور باشند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حمیدالله هستم خانی ما ویران شده در میدان وردگ در ولسوالی نرخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است