کدام بهتر است؟! طالبان چند دسته یا متحد؟
حالا که مخالفان مسلح بی نام و نشان یا در دیگر قالب های خودخوانده همچون القاعده و داعش و لشکر طیبه و تحت امر حقانی یا حکمتیار، به فعالیت های جسته و گریخته در خاک افغانستان دست می زنند؛ چه لزومی دارد که همه چیز برگردد به طالبان فنا شده؟! 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۲    ۱۳۹۴/۸/۵ کد خبر: 104851 منبع: پرینت

حتی زمانی که اوج قدرت و شکل گیری طالبان در دامان کشور همسایه و با حمایت استکبار جهانی بود همچنین بزرگنمایی های مغرضانه ای درخصوص غلبه بر افکار عمومی و ده ها برابر کردن نیرو و دامنه اختیارات این گروهک تروریستی صورت نمی گرفت که...

که اینک و در خموشی و انزوای مفرط و بی اعتباری محض طالبان و چنددستگی محسوس ایشان، چنین اغراق هایی در فضای امنیتی و اجتماعی افغانستان پراکنده می شود؛ گویی طالبان دست از سر حکومت برداشته اند ولی حکومت همچنان دست به دامان این گروهک تروریستی است!

حالا که مخالفان مسلح بی نام و نشان یا در دیگر قالب های خودخوانده همچون القاعده و داعش و لشکر طیبه و تحت امر حقانی یا حکمتیار، به فعالیت های جسته و گریخته در خاک افغانستان دست می زنند؛ چه لزومی دارد که همه چیز برگردد به طالبان فنا شده؟!

در همین راستا و در حالی که قصه از هم گسیختگی و بلاتکلیفی طالبان پس از مرگ ملاعمر رهبر شبح گونه ی این گروهک تروریستی، بر کسی پوشیده نمانده است؛ دامن زدن به شایعات و اخبار تاییدنشده پیرامون احوالات طالبان و جنگ یا صلح با اینان به نفع آنها است نه ملت.

در واقع می توان مدعی شد مسکوت کردن بسیاری زمزمه ها از طریق رسانه های جمعی و تحریم اخبار مربوط به طالبان آنان را در مضیقه و تنگنای بیشتری قرار می دهد تا اینکه به پمپاژ تبلیغاتی و رسانه ای آنان بیافزاییم و طالبان همواره در صدر اخبار ملی و منطقه ای باشند.

اینک سخنگوی طالبان مدعی شده که طالبان افغانستانی و طالبان پاکستانی با هم متحد و یکجا شده اند تا هم بر قدرت از دست رفته بیافزایند و هم به زمزمه های اختلاف و عدم اتحادشان پایان دهند و بنابر انتظار، سخنگوی دولت نیز بلافاصله واکنش نشان داده و آن را غیرقابل اهمیت خوانده است.

در مجموع و نظر به تمام موارد مذکور، صلح با طالبان نیز در زمره بها دادن بیش از حد به شبحی است که سالها از دوران بلوغ و اوج خود کناره گرفته است. وگرنه برای مردم ملکی کدام بهتر است طالبان متحد یا طالبان متفرق؟! این زد و بند ها و لابی های ارگ هم مخالفان مسلح را سرگردان ساخته است و هم مردم را.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرسه اش را خدا گم کند ، طالب متحد و نامتحد و شرفساد را

>>>   ... حال هم طالبان اعلان وحدت کنداعلان مزدوری بیگانه است اگرآشکارنکندهم مزدوربیگانه است . ازالله تعالی استدعادارم دین فروشان و ایمان فرپشان وندگیرراازروی زمین جمع کندتابشریت ازدست قاتلین وعقبگرای عصرنجات یابد.
وطندار

>>>   طالبان گرواتش زیرخاکسترهستند شایدیکباره سرقدرت شوندمردم افغانستان هم که ازحکومت فعلی قبلی دل خوش ندارندفقط ارزو دارندهرکسی که میاید چی طالب چی داعش فقط مردم راازاین سردر گمی نجات بدهد.
ظاهر

>>>   ..مجاهدین امارات اسلامی افغانستان که شجاعانه درمقابل بزرگترین قدرتهای جهان ایستاده اندوازکشوراجدادخوددرمقابل کافرهادفاع میکنداگراین مجاهدان نمیبودافغانستانی وجودنداشت ترس ازمجاهدان خدالرزه انداخته به اندام کاپران اینشاالله روزپیروزی اسلام نزدیک است همه مشکلات حل خواهدشدتوسط طالبان مجاهد و انوقت همه ارزوخواهدکردکه کاشکی کوچکترین سهمی دراین جهاد برحق داشته میبودند.
م ص ازامام صاحب

>>>   طالب های پدرنالت باید تسلیم شوید به دولت که تااین جنگ تمام شود مامردم دیوانه شدیم ازدست شما...بی نماز

>>>   با وصف تمام کمبودات و نارسایی دولت به جز از چند تن محدود جاسوسان پاکستان پیرو طالبان تمام ملت دولت وحدت ملی را هزار بار ترجیح میدهد بر گروه مزدور طالبان ای اس ای پاکستان ازمودن را ازمودن خطا است تعصب لسانی وزبانی ومذهبی طالبان و خشونت وبربریت طالبان ودره زدن وقمچین زدن طالبان بر فرق زنان ومردان وبستن مکاتب ومدارس بروی دانش اموزان زمان اشغال طالبان وقتل وقتال وانتحار وانفجار انها در این کشور که هرروز ادامه دارد فراموش ناشدنی است به همین اساس ملت افغانستان نفرت وانزجار شان روز تا روز نسبت به طالبان مزدور بیگانه گان بیشتر از پیش شده میرود فقر وگرسنگی وهر مشکل دیگر را قبول دارد نه حاکمیت وجودی طالبان را که به هیچ دین وایین ورسم ورواج پابند نیستند .
سید هاشمی

>>>   تا به حال متحدانه مردن هچ طالب از طالب دیگر برتری ندار جز آنکه بخاطر رضای خداوند می جنگد و هدف شان اشغال گران است نه مردم این سرزمین. پس امریکاهیان باید هرچه زود تر کشور را ترک کنند تا همه بدانند که طالب کی است و فساد کی است. امروز حکومت طالب است. فساد طالب است . طالب طالب است و امریکا و پاکستان حمایت کننده شان
بدخشانی

>>>   طالبان داعش نوکران و اجیر پاکستان و امریکا . زنده باد تمام اقوام افغانستان تا یک افغان است زنده افغانستان است .

>>>   طالبان و داعش نوکران پاکستان و غربیها . پاکستان بیش از سی سال است که سیاستمداران افغانستان را فریب میدهند . در سال اینده یعنی سال 1395 امریکا ناتو و پاکستان داعش و طالبان را به سلاحهای مدرن تجهیز میکند . اگر دولت امدگی درست نگیرد حتما بیشترین ولایتها حتی کابل سقوط خواهد کرد . دولت باید از روسیه سلاح خریداری کند . منتظر غربیها نباشید که غربیها بسیار فریبکار و شیاطین ماهر هستند . فعلا پاکستان و ناتو در پی نا امنی شمال افغانستان است مشل قندوز فاریاب بغلان سمنگان مزار شریف . در اخر باید گفت که وحدت ملی مردم افغانستان باعش سقوط امپراتور غرب و پاکستان خواهد شد .

>>>   اكر متحد باشند يانباشند يگروپ باشند يا چند گروپ همه كور بد اخلاق جاهيل بي سواد نه براى اين دنيا بدرد مخورند نه براى اخرت فقط سرهاى خالى شان زير بال شان شود كار خوب است شايد كه پدر و مادرش هم بحق قاتلش دوا كند كه خبر ببينى كه متهم از شرش خلاص شديم
م. ى

>>>   سلام
خوش بحال ما که کشور آرومی داریم. هیچ کشوری امن تر از ایران نیست

>>>   همه .... است تا حال چى كردن كه بعد ازاين كرده بتوانند همه شان خجل وروى سياه نزد مرد وخدا هستن همه كور بيسواد ،بيدين وجاهيل بشمول بچه كرن كار گلو
م. ى

>>>   طالب امریکای طالب انگلیسی طالب پاکستانی طالب فرانسوی طالب اسرایلی

>>>   چند دستگی طالبان سر انجام به پیوستن به داعش منجر خواهد شد چراکه طالبان از یک طرف هزینه چندانی برای جذب نیرو را ندارند و از سوی دیگر به خاطر طولانی بودن عمر آنان در میان مردم بی اهمیت گشته اند و این داعش است که از هر جهت جذابیت و توان مالی و نیز جنبه های روشنفکری دارد زیرا زنان را نیز در عرص سیاست دخیل می داند.
م.م. قم

>>>   طوریکه من خوف دارم فکر میکنم دیگران چنین خوف را نداشته باشند . من از طالب ، القاعده ، داعش ،و حتی پاکستان وغیره نه خوف دارم و نه مترسم . سوال خواهد شد ؟...نفاق بدترین دشمن ماست که تخم آن از دیار دشمن آمده و در سر زمین ما غرص شده و ما آنرا آب میدهیم و پرورش میکنیم . از یک جانب خود را مسلمان میدانیم و از طرف دیگر به اسلام کم عقیده هستیم . بمن بگوید که« خدای هزاره کدام خداست و خدای پشتون کدام خداست ؟ »اگر یقین دارید که خدای همه خداوند لایزال است . پس بیائید از نفاق دست بردارید متحد شوید آنگاه گپ من صدق میکند که نه از طالب ونه از دول همسایه بترسید . زیرا به پیش وحدت واتحاد ما دشمن ذلیل میشوند .
خاموش از پاریس

>>>   هیچکدام، منفور ترین مردمان در طول تاریخ افغانستان همین طالبان ناموس فروش، وطن فروش و خاک فروش بوده اند که به اشاره ریگانگان نام اسلام را بد کردن، زنان را به شیوه کفر آمیز به رکبار بستند، سنگسار کردند ، به استشهاره کفار مسلمان کشی کردند، انتحار کردن، انفجار داند، کشتد و نابود کردند....ما می گویم که این خائنین دین و طن را باید در همان مرکز پرورش شان که ( آی، ای، آی ) است نیست و نابود کرد.! دانسته شد؟!!....ملا عمری وجود نداشت، فقط عمال انگلیس کوشیدند تا زیر نام چنین یک چهره نا معلوم اهداف خائنانه شانرا بر مرد آزاده افغانستان تحمیل کنند که این خواب را به گور شان خواهند برد.
بااحترام کوچگی تان

>>>   طالبان باید مانند سوریه یک چندین نفر امریکایها را اسیر بگیرند و بعد پیش روی کامره های تلوزیون سرهای پلیدشانرا از تن شان جدا کند که بفهمند طالبان از کافرها کرده قوی و قدرتمند اس و بترسند. طالبان باید نیروهای خارجی را پیش کامره ها به جهنم روان کنند تا دیگر جورت نکنند طرف کشور ما افغانستان به چشم بد ببینند به متجاوز باید درس عبرت شود.
سلیم ازلوگر

>>>   اگرکلمه شهادت وکلمه تیبه فرق دارد طالبان هم فرق دارداگرندارد پس هردوطرف بخاطرنابودی کافرها وهمدستانشان میجنگنداگررنگ خون فرق دارد طالبان هم فرق دارد اگرندارد مجاهدان اسلام برادراند وهدفشان هم یکی است دیریازودپیروزی اسلام برکافرهتمی اس ودرهین زمان کافرهاکه مشخص است کافرهای مسلمانما هم مشخص میشوند وتانابودی کامل کوفار جهادادامه دارد.
من الله توفیق

>>>   گفتند کل خوبست یا کدو گفتند خاک در سر هردو اما امروز خاک در سر همه شان از حکومت دو سره گرفته تا به بادار هایشان و ما مردم هم چقدر بیکار هستیم که بالای چه موضوعات بی معنی وقت خود را صرف نموده و بحث میکنیم بسیار جای تاسف است

>>>   فقط یک راه داردکه افغانستان خوب شودیعنی باید طالبان افغانستان رابگیرنداگرتوانستن حکومت راخوب اداره کونن که خوب است اگر نتوانستن دیگراین تفنگ وجهاد را رهاکونن ومانند مردم دیگرزندگی کونن دیگه راه نیست که افغانستان امنیت شودامتحانش بدنخات بود.
اکبر...

>>>   طالبان بی اتفاق به نفع ملت است! زیرا دشمن ودوست دران هویدا میگردد

>>>   کی گفته ایران امن ترین کشوردنیاس!!!!! بیشترین تلفات ایران در جاده هاس...

>>>   (...)هیچ فرقی باهم ندارن...ببیند زمانی اینانابودمیشندکه ماباهم باشیم این خودماهستیم ک انتخاب میکنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است