دیدار سفیر آلمان با معاون دوم رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۴/۸/۴ کد خبر: 104777 منبع: پرینت

مارکوس پوتسل سفیر آلمان مقیم کابل با محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی کشور در کاخ شورای وزیران دیدار و پیرامون بحران مهاجرت و مسایل جاری در افغانستان گفتگو نمودند.

سفیر آلمان در این دیدار گفت: دولت این کشور پس از رای زنی ها با شرکای بین المللی به ویژه آمریکا و تایید پارلمان آلمان، به حضور نظامی اش در افغانستان ادامه خواهد داد.

مارکوس پوتسل سفیر آلمان افزود: کشورش در آخر ماه نوامبر سال روان میلادی کنفراسی از کشورهایی که در شمال افغانستان حضور دارند در مورد نحوه بر خورد با آینده افغانستان در برلین دایر می شود وبرای نحوه حضور در شمال در سال های آینده تصمیم گیری می شود.

همچنین طرفین پیرامون مهاجرت کتلوی افغانستانی ها به اروپا تبادل نظر نمودند و سفیر آلمان مقیم کابل گفتند، آن عده پناهجویانی که درخواست پناهندگی شان رد می گردد، از آلمان اخراج خواهند شد.

محمد محقق معاون ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان ضمن قدردانی از کمک های آلمان به افغانستان گفت: آلمان طی 15 سال گذشته شریک خوبی برای افغانستان در زمینه های بازسازی و بر قراری امنیت بوده است.

معاون ریاست اجرایی خواستار تجهیز بیشتر نیروهای امنیتی از جانب جامعه جهانی خصوصا در عرصه هوایی گردیده تاکید کردند، تجربه جنگ در قندوز، بدخشان و هلمند نشان داده است که نیروهای امنیتی افغانستان به ویژه نیروهای هوایی نیاز به تجهیز و تسلیح بیشتر دارد.

محقق در مورد بحران مهاجرت گفت: اعلام باز بودن مرزهای اروپا خصوصا آلمان به روی مهاجران، باعث تشویق مردم به مهاجرت شده و با وضعیت فعلی ما با مشکل مواجه خواهیم شد. معاون ریاست اجرایی افزودند. هستند کسانی که پس از فروش تمام دارایی شان به قیمت ناچیز با قبول خطرات مرگ در مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه و غرق شدن در دریاها، رهسپار اروپا می شوند و من یقین دارم که اروپایی ها تحمل این سیل مهاجرت را ندارند و آنها روزی با دست خالی این سر زمین باز گردانده خواهد شد و آنگاه مشکل چند برابر خواهد شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آغای محقق!
آیا منحیث معاون ریاست اجرایی از قانون پناهندگی کشور های اروپایی خبر داری، که برای چه کسانی پناهندگی داده میشود؟ آیا از طریق وسایل اطلاعات جمعی به مردم اطلاع داده اید، که برای هیچ افغانی پناهندگی سیاسی در اروپا و دیگر کشور های دنیا داده نمیشود،زیرا هیچ فردی مورد تعقیب دولت قرار نمیگیرد و جنگ در یک منطقه یک مملکت، دلیل پناهندگی برای مردم آن منطقه نمیشود، زیرا آنها میتوانند به مناطق امن کشورشان نقل مکان کنند. در صورتی که تو وظیفه خویش را در قسمت آگاهی اتباع کشورت ازین قوانین به درستی انجام نمیدهی، کشور های خارجی مسًولیت این را ندارند که اتباع کشور تو جایداد های خویش را میفروشند و به اروپا میروند و در آخر دست خالی باز گردانده میشوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است