230 زن روستایی در ننگرهار شاغل شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۴/۸/۴ کد خبر: 104767 منبع: پرینت

با آغاز فعالیت یک شرکت خصوصی صنایع دستی به حمایت مالی و تکنیکی برنامه ملی انکشاف صنایع روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات در ولایت ننگرهار، 230 زن روستایی به شغل دوامدار دست یافتند.

شرکت صنایع روستایی منهاس میر واقع در ساحه هفت جوی شهر جلال آباد که قبلا به مساعدت های لازم برنامه ملی انکشاف صنایع روستایی آماده کار و فعالیت گردیده بود، با افتتاح روند تولید محصولات دستی زنان روستایی، زمینه سهل و متداوم کار در عرصه های سوزن دوزی و خامک دوزی را برای قشر محروم زنان روستانشین فراهم گردانید.

ارتقای ظرفیت و تقویت مهارت های دستی زنان، بهبود وضعیت اقتصادی خانواده ها و ایجاد حسن اعتماد به نفس در آنان از مزایای مشهود و محسوس روند اشتغال زایی برای زنان است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فقط در ننگرهار و بامیان اداره صنایع روستایی از طرف وزارت انکشاف دهات بخاطر اشتغال و اقتصاد زنان ایجاد شده ولی طی 5 سال در بامیان اثری جز جذب بعضی زنان جوان در داخل اداره و چکر رفتن با آنان به 20 قریه بخاطر سروی و کارهای سمبلیک و ... ندیدیم لطفآ در مورد بازاریابی تولیدات زنان ننگرهار اگر کسی معلومات دقیق دارد بنویسد که خود ما بامیانی ها اثری وارد کنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است