دیدار سفیر چین با مشاور امنیت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۸    ۱۳۹۴/۸/۴ کد خبر: 104766 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، یو جینگ سفیر جدیدالتقرر جمهوری خلق چین مقیم کابل را به حضور پذیرفت.

در این دیدار در مورد روابط دو کشور، مساعی مشترک جهت مبارزه با تروریزم و همکاری های جمهوری چین برای تامین امنیت و شکوفایی اقتصادی افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مشاور امنیت ملی گفت: چین برای افغانستان به عنوان کشور هم مرز از اهمیت خاص برخوردار است و نقش جمهوری چین را در تامین امنیت، رشد اقتصادی و گسترش روابط تجاری افغانستان مهم و ارزنده دانست.

مشاور امنیت ملی همچنین افزود: ما توقع داریم که جمهوری چین با استفاده از نفوذ منطقه یی خود برخی از کشورهای همسایه را به اقدامات صادقانه برای مبارزه با تروریزم تشویق کند.

یوجینگ سفیر جدید جمهوری چین مقیم کابل با ابراز این مطلب که کشورش به تعهدات خود با جمهوری اسلامی افغانستان پایبند است، اظهار داشت که جنگ و ناامنی در این کشور عوامل خارجی نیز دارد و کشورش برای آینده باثبات و مشترک دو کشور در خصوص رفع عوامل خارجی ناامنی در افغانستان به همکاری خود ادامه خواهد داد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای اتمر چرا واضح از پاکستان نام نمی بری که در مبارزه با ترورستان منجمله طالبان صادقانه عمل نمیکند ترس تان از گرفتن نام پاکستان چیست در حالیکه اکنون بتمام جهان واضح وروشن است که پاکستان حامی تروریزم بوده واست وترورستان در خاک پاکستان تربیه واموزش وتسله وتجهیز میگردند وبه بخارج از پاکستان و بیشتر ترورستان به افغانستان جهت تحقق هداف نا مشروع شان فرستاده میشوند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است