آغاز نشست مقام های وزارت انرژی با بانک جهانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۴/۸/۳ کد خبر: 104712 منبع: پرینت

نشست های مقام های وزارت انرژی و آب با بانک جهانی با هدف جذب کمک های اضافی در پروژه IRDP به ارزش 70 ملیون دالر راه اندازی شده است که در آغاز این نشست محمد گل حمیدی سرپرست ریاست انسجام پروژه های وزارت انرژی و آب با ارایه پرزنتیشن آمار و ارقام دقیق را روی پیشرفت بخش ها (Components A,B,C,D) ارایه نمود که نشانگر هزینه ها و میزان پیشرفت کار آنان می باشد.

تورو، نماینده بانک جهانی در گفتگو با مسوولان وزارت انرژی و آب خواهان اشتراک بیشتر بخش خصوصی در بخش های دیزاین پروژه ها و مجموعه دیتابیس گردید که در آن آمار مشخص پروژه ها، سطح کار آن در میزان درصد مشخص شده باشد.

به نقل از روزنامه اقتصادی، مهندس حمیدی مشخصا روی سه سطح عمده (اﻧﻜﺸﺎﻑ منابع آب، مدیریت منابع آب و مشمول آب های مرزی) که از سوی مقام رهبری وزارت برای مدیریت بهتر آب های افغانستان در نظر گرفته شده است، اشاره نمود.

در ادامه مسوولان بانک جهانی، مشاوران ارشد FAO همراه با سرپرست ریاست انسجام پروژه ها با فهیم الله ضیایی معاون آب وزارت انرژی و آب دیدار نمود و ضیایی خواهان استخدام دوباره نیروهای متخصص FAO گردید که قبلا در این سازمان کار می کردند که از سوی نماینده بانک جهانی پذیرفته شد.

در پایان این نشست، نماینده بانک جهانی خواهان تشکیل سکرتریت گروه آبیاری گردید و قرار شد که روزهای بعدی روی این مسله مفصل تر بحث شود و همچنان بخاطر کاهش تداخل وظیفوی میان وزارت های مختلف در بخش آب و مدیریت آب هر دو جانب بر رعایت و تطبیق قانون آب تاکید کردند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است