ویدیو کنفرانس رییس جمهور با والیان 4 ولایت
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۸    ۱۳۹۴/۸/۲ کد خبر: 104689 منبع: پرینت

فرمانده قول اردوی 207 ظفر و والیان هرات، فراه، بادغیس و نیمروز با رییس جمهور دیدار و گفتگو کردند.

در این صحبت که از طریق ویدیو کنفرانس در ارگ انجام شد، ابتدا فرمانده قول اردوی 207 ظفر در مورد وضعیت امنیتی و اقدام های پیش گیرانه بخاطر تامین امنیت و تحکیم ثبات زون مربوطه خویش، صحبت کرد.

سپس محمد آصف رحیمی والی هرات صحبت نمود و گفت: هشت ولسوال جدید در ولایت هرات گماشته شده اند که فعالیت های آنان تاثیر مثبت بالای روند حکومتداری در آن ولایت گذاشته است.

والی هرات گفت: سه هزار پست جدید به رقابت آزاد گذاشته شده است و تا حال 1500 تن درخواست کننده برای شمولیت در این پست ها مراجعه کرده اند.

متعاقبا آصف ننگ والی فراه گزارش خویش را در مورد وضعیت عمومی امنیتی و حکومتداری در آن ولایت ارایه کرد و گفت: جوانان علاقمند هستند تا در صفوف قوای امنیتی و دفاعی کشور یکجا شوند و مردم ولایت فراه خواستار توسعه بیشتر حکومتداری می باشند.

سیما جوینده والی غور نیز صحبت کرد و گفت: مردم غور با حکومت همکار هستند اما فقر هنوز بحیث چالش عمده در مقابل امور کاری آن ولایت باقی مانده است. وی در مورد وضعیت بیجا شده گان ولایت غور صحبت کرد و از رییس جمهور خواست تا ولایت غور را به ولایت درجه دوم ارتقا دهد.

جمال الدین اسحاق والی بادغیس نیز گفت که در زمینه فراهم آوری خدمات اولیه و بهبود حکومتداری تلاش های بیشتری در آن ولایت صورت خواهد گفت تا زمینه کار برای جوانان فراهم گردد. وی گفت: یک هیاتی از ولایت بادغیس بخاطر پیدا کردن راه حل به مشکلات مردم آن ولایت به کابل سفر خواهد کرد.

رییس جمهور پس از استماع پیشنهادات مذکور، از خدمات والیان و فرمانده قول اردوی 207 ظفر ستایش نمود و گفت: نه تنها در زمان بحران از فعالیت های مسوولان و کارمندان حکومتی باید تقدیر صورت گیرد بلکه در هر زمانی که آنها از خود شایستگی و درایت نشان می دهند نیز مورد تقدیر قرار گیرند.

وی ضمن اینکه از ابتکار فرمانده و منسوبان قول اردوی 207 ظفر قدردانی کرد و گفت: زمانی که ما پیش گیرانه عمل کنیم، غافلگیر نمی شویم.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که دشمن می خواست در تابستان امسال اهداف استراتژیک خود را بر آورده کند اما با شجاعت و دلیری قوای امنیتی و دفاعی کشور اهداف شوم آنها ناکام گردید.

محمد اشرف غنی از همکاری های دوامدار جامعه بین المللی به افغانستان اطمینان داده گفت که افغانستان در کنفرانس های امنیتی اقتصادی که قرار است در آینده در اروپا برگزار گردد، به صورت فعالانه اشتراک نموده و در مورد دستاوردها و نیازمندی های خویش صحبت خواهد کرد.

رییس جمهور از والیان خواست تا در زمینه جلب و جذب جوانان به صفوف قوای امنیتی و دفاعی کشور تلاش بیشتر نمایند. وی در خصوص پولیس محلی گفت که باید فرماندهان آنها افراد مجرب و مسلکی باشند. منسوبان پولیس محلی در مدت شش ماه در چوکات وزارت داخله شامل گردند و یا به زندگی عادی شان برگردند. رییس جمهور غنی با تاکید بر اینکه باید تعادل در تصمیم گیری در مرکز و قول اردو ها ایجاد گردد، گفت که در قوای امنیتی و دفاعی کشور کمبود پرسنل وجود ندارد بلکه به تحرک بیشتر نیازمند هستیم.

وی ضمن اینکه بر مساعدت های بیشتر به بیجا شدگان و مهاجران تاکید کرد و گفت که دولت برای برگشت دوباره آنان برنامه های عملی را روی دست گرفته است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که باید والیان، کابینه و شورای ولایتی از طریق ویدیو کنفرانس تماس های داشته باشند تا فاصله کم گردیده و برای مشکلات راه های حل جستجو گردد.

وی به احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب هدایت داد که به منظور آوردن اصلاحات، پروسه استخدام در اداره های ملکی را تسریع نماید تا افراد شایسته و کارفهم در پست های خالی تقرر حاصل نمایند.

رییس جمهور در آخر این ویدیو کنفرانس، دگروال ارکان حرب طارق شاه بهرامی را که جدید بحیث رییس اخذ اطلاعات و هماهنگی دفتر شورای امنیت ملی تقرر حاصل نموده است به رتبه برید جنرالی ارتقا داد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است