استقبال رییس جمهور از اهدای خون در روز عاشورا
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۹    ۱۳۹۴/۸/۲ کد خبر: 104680 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور در مراسم عاشورا در مسجد جامع و حسینیه نبی اکرم (ص) در شهر کابل اشتراک کرد.

رییس جمهور کشور در این مراسم ضمن صحبتی گفت: تجلیل از عاشورا، تجلیل از عدالت طلبی و ایستادگی در برابر استبداد است؛ پیام انقلاب امام حسین،‌ جهان شمول است و تمام دنیا به این پیام نیاز دارد چون عدالت، اصلاحات و مقاومت یک پیام دوامدار است.

رییس جمهور غنی افزود: عدالت اساس دین مبین اسلام را تشکیل می دهد و پیام امام حسین و عاشورا برای مردم آزاده افغانستان پیام عدالت و مساوات در برابر قانون می باشد؛ همه ما مساوی و برابر هستیم و از همین جهت امروز تمام ملت مسلمان افغانستان این روز بزرگ را گرامی می دارند.

وی گفت: ما باید خشونت و افرطیت را اجازه ندهیم و با هرگونه تشدد و افراطیت مبارزه کنیم زیرا افراطیت همانند دزدی است که آینده اطفال، زنان و کشور ما را به یغما می برد و معنی اش عدول از اصولی می باشد که از 1400 سال بدینسو ما را راهنمایی کرده است.

رییس جمهور ضمن اینکه از اهدای خون در روز عاشورا استقبال کرد، گفت که همه ما نیاز داریم تا خون را وسیله حیات بسازیم، به خصوص برای قوای امنیتی و دفاعی کشور که حسین وار در سنگر های داغ برای دفاع از ناموس، عزت، استقلال، تمامیت ارضی و آینده ما ایستادگی می کنند.

رییس جمهور غنی خاطر نشان کرد که دولت افغانستان متعهد است که از حریم عاشورا دفاع کند و سنت دیرینه و کهن عزاداری را به بهترین شکل و عقلانی ترین سیمای آن احیا نماید. وی از مردم مسلمان و عزتمند افغانستان خواست تا این روز تاریخی را به شکلی گرامی بدارند که موجب اتفاق و اتحاد سرتاسری گردد. رییس جمهور خاطر نشان کرد که حسین وار رفتار کردن نیازمند آن است که کار نامه های امام حسین را از عمق قلب درک کنیم و بالای آن عمل نماییم.

در این مراسم بر علاوه رییس جمهوری اسلامی افغانستان، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، احمد ضیا مسعود نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور اسبق افغانستان، شماری از وزرای کابینه و اعضای شورای ملی نیز حضور داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است