پیام سرور دانش به مناسبت درگذشت عرفانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۴/۷/۳۰ کد خبر: 104666 منبع: پرینت

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت استاد قربان علی عرفانی از بنیانگذاران حزب وحدت اسلامی افغانستان، رهبر حزب وحدت اسلامی ملت افغانستان و نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان، باعث اندوه و تاثر فراوان این جانب، سایر یاران و همسنگران او گردید. بی گمان فقدان شخصیت بزرگ استاد عرفانی در جامعه ما ضایعه جبران ناپذیر و خلاء بزرگی است. انا لله و انا الیه راجعون!

مرحوم عرفانی که از معدود شخصیت های مطرح سیاسی در افغانستان بود، بخشی از عمر عزیزش را در راه کسب دانش در مراکز اسلامی و انتقال آموخته های علمی اش به طلاب حوزات علمیه در داخل و خارج از کشور گذرانده و با تالیف کتاب ها و مقالات پرمحتوا و تأسیس موسسه باقرالعلوم در کابل و کتابخانه ها و نهادهای دیگر، در رشد و تعالی فرهنگی کشور، نقش برازنده و برجسته داشتند.

استاد عرفانی در طول حیات سیاسی خود یکی از چهره های اثرگذار جهاد و مقاومت در افغانستان بود که به یقین نقش رهبری و مدیریت او در هردو دوره جهاد و مقاومت مردم افغانستان فراموش نشدنی است. ایشان هم در تاسیس سازمان نصر افغانستان به عنوان یکی از احزاب تاثیرگذار جهادی، نقش برازنده و ماندگار داشت و هم به عنوان یکی از رهبران سیاسی و جهادی و یک چهره علمی، همگام با دیگر شخصیت ها و رهبران جهادی، در تاسیس حزب وحدت اسلامی افغانستان نقش فعال داشته و از موسسان اصلی این حزب به حساب می آمد.

وی در زمان حیات استاد شهید مزاری و در دوران مقاومت در کنار وی بود و لحظه ای از راه و مسیر عدالت خواهانه او غفلت نورزید و در زمان مقاومت بامیان نیز به حیث معاون حزب وحدت اسلامی افغانستان در کنار رهبری آن جناب استاد خلیلی، مقاومت بامیان را همراهی کرد.

مرحوم استاد عرفانی در دوره جدید نیز در نقش رهبر یک جریان سیاسی و همچنین به عنوان مشاور رییس جمهور، عضو مجلس سنا در یک دوره و نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان در دوره فعلی، در خدمت مردم و جامعه خویش بوده و در جهت تحقق آرمان شهدا و آروزهای مردم افغانستان، برای تامین ثبات و امنیت، تحقق عدالت و برابری و حفظ ارزش های والای اسلامی و ملی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزید.

حقیقتا، درگذشت استاد عرفانی همزمان با روزهای عاشورای حسینی، همه ما را اندوهگین و متأثر ساخت. این جانب این ضایعه را برای مردم افغانستان، یاران و همرزمان اش، نمایندگان مردم در شورای ملی، اعضای حزب وحدت اسلامی ملت افغانستان، بازماندگان، خانواده محترم و به خصوص فرزندان آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند بزرگ برای وی، غفران و رحمت واسعه الهی و برای کلیه بازماندگان و یارانش، صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.

سرور دانش
معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوجهاد كرده خدا ميداند چقدر سرمايه براى فزندان ماند ه جهاد هم يك نوع تجارت بود درافغانستان امروز پنجاه فيصد شان صاحب سرمايه هاى بزرگ هستن أيا درجهاد ماشين هاى پيسه بود ياجنگ ،خو باز هم خدا مغفرت اش كند يك انسان وهمووطن مابود
مسافرجبرى

>>>   خداوند رحمت کند
جاوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است