مدیریت جنگ کنونی به عهده خارجی ها است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۴/۷/۳۰ کد خبر: 104636 منبع: پرینت

فیضی غوریانی: جنگ کنونی در افغانستان، جنگ مستقیم با پاکستان است.

حمله طالبان مسلح بالای ولسوالی غوریان ولایت هرات با کشته و زخمی شدن 17 طالب مسلح و جان باختن 2 سرباز و همچنان زخمی شدن یک نظامی و 5 فرد ملکی پس از چندین ساعت پایان یافت. نمایندگان مردم، این جنگ را با طالبان و داعش نه، بل جنگ مستقیم با پاکستان و استخبارات خارجی می دانند. 200 طالب مسلح بالای ولسوالی غوریان ولایت هرات با فرماندهی ملا نسیم ولسوال نام نهاد طالبان مسلح حمله کردند.

مقام های امنیتی در این ولایت می گویند: طالبان مسلح، که احتمالا تعدادشان به 200 تن می رسید، بالای این ولسوالی حمله کرده و پس از آتش زدن زندان این ولسوالی 6 زندانی را آزاد ساخته اند.

از سویی بگفته باشندگان محل، طالبان پس از وارد شدن به بازار این ولسوالی، به خانه هایشان هجوم برده و خانه های مسکونی را سنگر در برابر نیروهای افغانستانی ساخته بودند. درگیری برای سه ساعت ادامه داشت و پس از مقاومت شدید نیروهای امنیتی طالبان عقب نشینی کرده و بازار این ولسوالی را ترک کرده اند.

مقام های امنیتی می گویند: در این جریان 10 طالب مسلح کشته و 7 تن دیگر زخمی شده اند.

جنرال عبدالمجید روزی فرمانده امنیت هرات گفت: 2 سرباز کشور که شامل یک سرباز امنیت ملی و یک سرباز پولیس می باشد در این جنگ، جان باخته و یک تن از نظامیان و 5 تن دیگر از افراد ملکی زخمی شده اند.

مقام ها می گویند: طالبان پس از وارد شدن به بازار این ولسوالی، ساختمان ولسوالی غوریان را برای مدت کوتاه تصرف کرده و زندان این ولسوالی را آتش زدند که 6 زندانی با استفاده از فرصت فرار کرده اند.

همچنان، پاسگاه چوک بازار ولسوالی غوریان نیز از سوی گروه طالبان مسلح آتش زده شده است.

با این حال شماری از باشنده های محل می گویند: طالبان زمانیکه وارد بازار شده اند شروع به آزار و اذیت مردم کردند و دروازه ای خانه های مردم را به زور باز کرده و وارد خانه های آنان شده اند.

بگفته آنان، شماری از خانه های مردم محل، سنگر طالبان در برابر نیروهای افغانستانی شده بود.

نماینده های مردم در پارلمان نیز می گویند: جنگ کنونی در کشور، جنگ در برابر طالب و داعش نبوده است بلکه جنگ مستقیم در برابر پاکستان است.

نثاراحمد فیضی غوریانی نماینده مردم در پارلمان کشور می گوید: این افراد از سوی استخبارات کشورهای منطقه به مدیریت خارجی ها، حمایت می شوند. با این حال طالبان مسلح با ارسال خبرنامه، مسوولیت حمله بر ولسوالی غوریان را به دوش گرفته و گفته اند که تلفات سنگین به نیروهای امنیتی وارد ساخته اند.

این در حالی است که گفته می شود: هم اکنون شمار دیگر از ولسوالی های هرات از جمله ولسوالی های زنده جان، کهسان، گلران، چشت شریف و شیندند هرات در معرض خطر می باشد.

منبع: خبرگزاری کهندژ

قریشی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است