دیدار سفیر ترکیه با مشاور امنیت ملی در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۴/۷/۳۰ کد خبر: 104632 منبع: پرینت

ساییت آکنسفیر سفیر جمهوری ترکیه مقیم کابل با محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی دیدار کرد.

در این دیدار در مورد روابط دو کشور، همکاری های دو جانبه و وضیعت امنیتی افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت. مشارو امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان در آغاز، بخاطر حمله اخیر تروریستی در انقره پایتخت جمهوری ترکیه، تاثرات عمیق و مراتب تسلیت خویش را به سفیر ترکیه و از طریق وی به مشاور امنیت ملی و مردم آن کشور ابراز داشت.

مشاور امنیت ملی برای محو و سرکوب تهدیدهای دهشت افکنی بر تلاش های مشترک جهانی و منطقه ای تاکید کرد. مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان ضمن قدردانی از همکاری های همه جانبه مردم و دولت جمهوری ترکیه خواهان تداوم همكاری های آنها با موثریت هرچه بیشتر گردید.

ساییت آکنسفیر، سفیر جمهوری ترکیه در کابل ضمن تاکید بر تداوم همکاری های دولت آن کشور به دولت و مردم افغانستان از گسترش حضور سیاسی جمهوری ترکیه در افغانستان نیز خبرداد. به گفته سفیر ترکیه، کشورش در آینده نزدیک در ولایات کندهار و هرات نمایندگی های سیاسی اش را باز خواهد کرد.

سفیر ترکیه افزود: مشترکات فرهنگی مردم افغانستان و ترکیه همکاری های دو کشور را قوت می بخشد. در این دیدار پیرامون سایر مسایل مورد علاقه دو کشور نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است