عملیات جنرال دوستم، تجدید قوای طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۴/۷/۲۹ کد خبر: 104566 منبع: پرینت

جنرال دوستم که چشم‌های زیادی به او دوخته شده است، وارد دومین رزم با جنگجویانی می‌شود که زمانی رهبر آنان را جاسوس اسبق اش خوانده بود.

این بار جنگ در فاریاب، برای هر دو طرف، جنگ سرنوشت ساز است. طالبان آخرین کمربندهای عزم شان برای تصرف یک ولایت در حالی می‌بندند که روزهای سرد زمستان در راه است و بساط آنان باید از صحراها جمع شده و به نقاط محدودی برای حفظ جان و امکانات شان متمرکز شوند.

جنرال دوستم نیز با عبرتی که از عملیات یک‌ماه قبل در فاریاب دارد، این‌بار با برنامه‌ جدیدی وارد فاریاب شده و باید مردم را از شری که ریشه‌کن کردنِ آن را وعده داده بود، نجات دهد. جنرال دوستم، بار اول در عملیات نظامی اش در فاریاب، با نیروهایش در هر گوشه‌ فاریاب مانور داد و طالبان را شکست خورده توصیف کرد، در حالی‌ که طالبان برای آمادگی و تجدید قوا، به مناطق امن‌تری پناه برده بودند که پس از برگشت جنرال به کابل دوباره به مناطق قبلی شان برگشتند.

عملیات دور اول جنرال دوستم و پس از آن تاحالا، فرصت خوبی برای تجدید قوا برای طالبان بود.

این گروه این‌بار با آمادگی و امکانات بیشتر در مقابل جبهه‌ جنرال دوستم ایستادگی کرده و نشان خواهد داد که فرصت دادن و حمایت از این گروه از داخل نظامی که معاون اول ریاست جمهوری‌اش برای سرکوب آنان لباس نظامی پوشیده چه معنایی دارد.


مختار وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... جنرال دوستم فاریاب پاکسازی کرد ولی در راس حکومت ملاعمر دوم وجود دارد ونمی خواهد طالبان سرنگون شودوبرگشتن جنرال دوستم ازفاریاب برگشت قوماندان لوا وقول اردوی شاهین طالب هارا دوباره اکمال کرد.
یکتن ازسربازان اردوی ملی

>>>   ... یک مرد پیدا میشود و به خیر مردم می اندیشد، .... طالب هیچ کاری کرده نمیتواند، جنرال دوستم پیروز است، مردم افغانستان پیروز است طالب و سخنگویان ایشان ... نابود خواهد شد.
سمیع

>>>   جون طالبان خود فروش بیگانه پرست برخلاف امر خداوپیغمبراش فرعون گونه وجاهلانه عمل میکنند وغافل از خدا گردیده اند بنابران نصرت خداوند را با خود ندارد هیچگاهی پیروزی در جنگ نصیب شان نخواهد بود جز شرمندگی ودر بدری وبلاخره نابودی کامل شان هم است در جنگ با ای اس ای بنام طالبان دولت افغانستان ونیرو های مسلح کشور ماست که در دفاع از شرف و ازادی و استقلال کشور شان و در مجموع از دین شان قرار دارند پیروزی وکامیابی از ان این ها است نه از ای اس ای زیر نام طالبان ساخته شده پاکستان .

>>>   دوستم باید ریس جمهور شود جنرال دوستم اگر ریس جمهور شود امنیت کلی درکشور تامین میشود.
افسران اردوی ملی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است