جلسه شورای عالی اراضی در ارگ برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۱    ۱۳۹۴/۷/۲۹ کد خبر: 104552 منبع: پرینت

تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور جلسه شورای عالی اراضی در ارگ دایر گردید.

ابتدا اعضای شورای عالی اراضی، طرح ها و پیشنهادات شان را در زمینه جلوگیری از غصب زمین های دولتی و استراتژی مبارزه با آن و همچنان ثبت اراضی اوقاف از طریق وزارت حج و اوقاف به رییس جمهور ارایه نمودند.

آنان در خصوص استراتژی مبارزه با غصب زمین گفتند که اقدام ها و تدابیر حکومت در زمینه تشخیص غاصبان، ایجاد محکمه اختصاصی و استرداد اراضی غصب شده، نتایج خوبی را در قبال خواهد داشت.

اعضای شورا پیشنهاد نمودند که مضمون درسی تحت عنوان حقوق ملکیت ها و استملاک در نصاب درسی دانشکده های مربوط در نظر گرفته شود و همچنان کنفرانس های بزرگ علمی با حضور علمای دینی راه اندازی شود که در نتیجه آن بر علیه غاصبان زمین فتوای شرعی صادر گردد.

در این جلسه مسوولان وزارت انرژی و آب روی پالیسی و ابعاد حقوقی آب های فرامرزی افغانستان معلومات ارایه کردند و طرح مشخصی را در این زمینه به رییس جمهور سپردند.

رییس جمهور غنی پس از استماع معلومات ارایه شده گفت: والی ها، فرماندهان امنیت و روسای امنیت ملی باید پلان برگرداندن اراضی غصبی را مورد تطبیق قرار دهند. رییس جمهور کشور نقش علمای دینی را در مبارزه با غصب زمین مهم دانسته، گفت: علمای کرام همانند سایر مسایل اجتماعی، اخلاقی و اسلامی در این زمینه نیز سهم خود را ایفا نمایند.

وی در رابطه به مسایل آب گفت: برای ارتقای ظرفیت و آگاهی عمومی شهروندان در خصوص حقوق آب، تلاش صورت گیرد.

رییس جمهور تاکید ورزید که افغانستان می تواند به نقطه ترانزیت برق مبدل شود که موجودیت این ظرفیت آینده کشور را به سوی روشنی و رفاه سوق خواهد داد. رییس جمهور در آخر به شورای عالی اراضی هدایت داد تا جلسه مفصل را ترتیب دهند که روی موارد تطبیقی جلوگیری از غصب اراضی بحث گردد و پلان واضح ترتیب شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است