بازداشت زن اسپانیایی قبل از پیوستن به داعش
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۴    ۱۳۹۴/۷/۲۹ کد خبر: 104544 منبع: پرینت

وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد بامداد روز سه شنبه یک زن 22 ساله اسپانیایی، که قصد پرواز برای پیوستن به گروه تروریستی داعش داشت، در فرودگاه بین المللی 'باراخاس' مادرید دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری افه، این وزارتخانه تصریح کرد، این زن که مقیم شهر اوئلوا واقع در جنوب غربی اسپانیاست، قصد داشت نخست به ترکیه و سپس به سوریه سفر کند و به این گروه تروریستی در سوریه بپیوندد.

بر اساس بیانیه دولت، این زن بتازگی افراطیترین شکل اسلام را پذیرفته بود و از طریق اینترنت با عوامل تندرو این سازمان تروریستی رابطه داشت .
به گفته بیانیه دولت، تحقیقات در مورد روابط و ارتباطاتی که داعش با افراد مقیم در اسپانیا دارد، به پلیس این کشور امکان داد که از نقشه این زن مطلع شود و برای دستگیری وی اقدام کند.

پولیس مدنی اسپانیا، توسط تحقیقات مختلفی در این زمینه توانسته از پیوستن چندین اسپانیایی از جمله چند نوجوان به صفوف داعش جلوگیری کند.
این دومین عملیات طی ماه اکتبر جاری و پس از دستگیری دو زن و دو مرد در چندین شهر اسپانیا به اتهام جذب تروریست برای داعش است.

در عملیات مذکور که با همکاری پولیس مراکش انجام گرفته بود، 6 نفر مراکشی که با کمک 4 اسپانیایی یک شبکه جذب و تعلیم برای اسلامگرایان افراطی تشکیل داده بودند، دستگیر شدند.

در آن زمان، 'خورخه فرناندز دیاز' وزیر کشور اسپانیا گفت که با دستگیری 4 نفر مذکور در اسپانیا، در مجموع طی 4 سال زمامداری دولت؛ 156 نفر مرتبط با تروریسم اسلامگرای افراطی دستگیر شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است