بازداشت 7 هزار تن در شیکاگو در یک انبار
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۴/۷/۲۹ کد خبر: 104543 منبع: پرینت

تارنمای نشریه انگلیسی گاردین گزارش داد: پولیس شهر شیکاگو در آمریکا بیش از هفت هزار نفر را در 11 سال اخیر خودسرانه در یک انبار بازداشت کرده است.

این تارنما افزود: بر اساس گزارشهای داخلی پولیس شیکاگو که به دست نشریه گاردین رسیده است، نزدیک به 6000 نفر از افراد بازداشت شده از اوت 2004 (مرداد 1383) تا ژوئن 2015 (خرداد 1394) سیاهپوست بوده اند که دو برابر نسبت سیاهپوستان به سفیدپوستان در شیکاگوست. تنها 68% از بازداشت شدگان دسترسی به وکیل یا امکان اعلام بازداشتگاه شان را داشته اند.

گاردین در ادامه خبر خود نوشت: افشاگریهای جدید در پی تحقیقات گاردین پیرامون حقایق و جزییات اتفاقات رخ داده در این انبار مشهور به 'میدان هومان' (Homan) صورت گرفته است. میدان هومان تا مدتها مکانی سری بود که پولیس شیکاگو آن را تنها یک ساختمان بی اهمیت متعلق به اداره مبارزه با مواد مخدر می نامید و شهردار نیز می گفت 'پولیس از تمام قوانین پیروی می کند.'

ادعاهای پولیس در تناقض کامل با اظهارات بازداشت شدگان میدان هومان و وکلایشان است. به عنوان مثال، 'خوزه' فردی 30 ساله یکی از معدود بازداشت شدگانی است که هنگام تسلیم شدن به پولیس وکیل وی را همراهی می کرد. وی می گوید با وجود اینکه وکیل او به ماموران اعلام کرد که موکلش سخنی نخواهد گفت، آنان کماکان به سوالاتشان ادامه دادند.

خوزه در مورد پولیس و ساختمان هومان می گوید 'بچه های خیابان فیلمور (Fillmore) و میدان هومان طبق قانون رفتار نمی کنند.'
بر اساس تحلیل داده هایی که در اواخر سپتامبر تسلیم گاردین شد، پولیس تنها به وکلای 0.94% از 7185 بازداشتی 11 سال گذشته اجازه دسترسی به میدان هومان را داده است. این میزان دسترسی بی سابقه نیست و کاملاً هماهنگ با سخت گیری های مرسوم پولیس شیکاگو و اجازه دسترسی محدود به وکلا در مراحل اولیه بسیار مهم بازجویی از بازداشت شدگان می باشد.

بر اساس آخرین افشاگریها در مورد میدان هومان و بر اساس داده های آماری 7185 بازداشتی این انبار، اطلاعات زیر به دست می آید:
- 82.2% از بازداشت شدگان میدان هومان سیاهپوست هستند که با 32.9% جمعیت سیاهپوست شیکاگو اختلاف فاحشی دارد.
- 11.8% از بازداشت شدگان میدان هومان هیسپانیک (اسپانیولی تبارهای عمدتا با ریشه بومیان قاره آمریکا و بیشتر مکزیکی)، در حالی که این نسبت در جمعیت شیکاگو 28.9% است.

- 5.5% بازداشتیها سفیدپوست هستند که تفاوت فاحشی با 31.7% سفیدپوستان شیکاگو دارد.
- از 68 نفری که بر اساس ادعای پولیس شیکاگو به وکیل دسترسی داشته اند، 45% سیاهپوست، 26% هیسپانیک و 26% نیز سفیدپوست بوده اند.'

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است