تلفات طوفان فیلیپین به 22 نفر افزایش یافت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۲    ۱۳۹۴/۷/۲۹ کد خبر: 104542 منبع: پرینت

تعداد تلفات طوفان سهمگین 'کوپو' در فیلیپین که باعث جاری شدن سیل شد و ارتفاع آب در برخی نقاط به حدود 4 متر رسید، دستکم به 22 نفر رسید.

این طوفان سهمگین که شنبه شب وارد فیلیپین شد و 100 هزار روستایی را وادار کرد به پناهگاه های اضطراری بروند، ضعیف شده و پس از برجای گذاشتن تلفات و خسارات زیادی در حال خروج از جزیره 'لوزون' است.

رسانه های محلی فیلیپین روز چهارشنبه گزارش دادند این طوفان خسارات زیادی به مزارع برنج روستاییان که آماده برداشت بودند، زده است. در برخی مناطی نیز ارتفاع آب به حدود چهار متر رسید و ساکنان بسیاری از روستاها مجبور شدند برای در امان ماندن به بالای پشت بام ها پناه ببرند.

فیلیپین هر سال شاهد عبور بیش از 20 طوفان سهمگین است که خسارات زیادی برجای می گذارد و طوفان کوپو که در زبان محلی به 'لاندو' معروف است، طی سه روز گذشته ضمن ریشه کن کردن تعداد زیادی از درختان، باعث رانش زمین در مناطقی از جزیره بزرگ لوزون شد.

در این جزیره چند استان و شهر بزرگ فیلیپین از جمله کلانشهر مانیل پایتخت واقع است.
تارنمای 'سان استار' فیلیپین روز چهارشنبه براساس برآوردهای اولیه دولت اعلام کرد این طوفان دستکم 115 میلیون دلار به بخش کشاورزی و زیرساخت ها خسارت وارد کرده است.

براساس این آمار، تاکنون دستکم 22 نفر براثر غرق شدن، رانش زمین، قطع درختان و فروریختن دیوارها جان خود را از دست داده اند و 500 هزار نفر دچار خساراتی شده اند. 107 هزار نفر نیز از خانه های خود تخلیه و به مراکز امن منتقل شدند.

تارنمای روزنامه 'فیل استار' نیز اعلام کرد از شدت طوفان گرمسیری کوپو که با سرعت دستکم 175 کیلومتر در ساعت شنبه شب وارد فیلیپین شد، کاسته شده ، اما بارش باران در شمال لوزون همچنان ادامه دارد و پیش بینی شده است تا 24 ساعت آینده نیز ادامه یابد.

سرعت طوفان اکنون به 55 تا 60 کیلومتر در ساعت رسیده و وضعیت هشدار در مورد احتمال جاری شدن سیل و رانش زمین برای ساکنان مناطق کم ارتفاع و کوهستانی ادامه دارد.

طوفان سهمگین 'های یان' که سال 1392 فیلیپین را درنوردید بیش از 7 هزار نفر کشته برجای گذاشت.
شهریور امسال نیز فیلیپین شاهد وزش طوفان 'اینینگ' بود که بر اثر آن 14 نفر کشته، سه نفر مفقود و 11 نفر زخمی شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است