عدم اطاعت فرمانده داعش در کشور از حافظ سعید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104518 منبع: پرینت

مولوی عبدالرحیم مسلم دوست فرمانده‌ گروه داعش گفته است دیگر از حافظ سعید رهبر گروه داعش در خراسان پیروی نمی‌کند.

به نقل از افق، مولوی مسلم با فرستادن خبرنامه‌ای به رسانه‌ها این موضوع را مطرح کرده و گفته است: حافظ سعید در افغانستان برخلاف اسلام عمل کرده و اقدام به کشتار و بازداشت افراد بی‌گناه کرده است و با این اعمال اش به مردم افغانستان اهانت کرده است، از این رو دیگر از او پیرون نمی‌کند.

مسلم دوست در این خبرنامه گفته است پیش از این از حافظ سعید به گرمی استقبال کرده و اما اکنون که او دست به اعمال ظالمانه و خلاف دستورهای اسلامی زده از او اطاعت نمی‌کند.

گفته می‌شود مولوی مسلم دوست یکی از اعضای طالبان بوده و از سال 2001 تا 2005 در زندان گوانتاما زندانی بوده است و بعد از آزادی از این زندان، فرماندهی طالبان را در مرز افغانستان و پاکستان به عهده داشته است.

وی از اولین فرماندهان طالبان می‌باشد که به داعش پیوسته است.

حافظ سعید از اعضای برجسته طالبان پاکستانی بوده اما در ماه ژانویه سال گذشته از سوی ابوبکر البغدادی به عنوان مسوول فرماندهی داعش در خراسان انتخاب شده است. مقام‌‎های امنیتی ‌کشور چندماه پیش خبری را پخش کرده بودند که حافظ سعید در یک حمله هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شده است اما سخنگویان گروه داعش این خبر را رد کردند.

تاکنون افراد منسوب به داعش در ننگرهار، افراد ملکی را بگونه‌ وحشایه به قتل رسانده اند و مردم از ترس جنایت‌های آنها خانه‌های شان را ترک کرده اند و در ولایت های جنوبی از جمعه ولایت زابل تاکنون چندین گروگان گیر را انجام داده که همه کسانی را که گروگان گرفته اند افراد غیرنظامی بوده و در جمع شان زنان و کودکان نیز شامل می‌باشند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان گرچه اشرار وظالم اند اما بازهم از افغانستان هستند اما حافظ سعید پاکستانی و آی اس آِ هست اگر طالب هم هستید پاکستانی های خائن را نگذارید بالای مردم ظلم کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است