از مشت محکم کرزی تا پاسخ دندان شکن عبدالله
کرزی، ادامه جنگ را بدون دستاوردهای وعده داده شده به معنای دور باطل و تکرار مکرراتی دانست که صرفا افغانستان را منزوی تر، مستعمره تر، منفعل تر، مقروض تر و طالبان را در ضدیت و کناره گیری از حکومت مرکزی جری تر می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104499 منبع: پرینت

پس از تمدید حضور نیروهای امریکایی و به تبع آن دیگر سران عضو ناتو در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم و خشونت علیه زنان که چندان دور از انتظار هم نبود و حتی بارها به احتمال ادامه بازی های نظامی قدرت های رقیب در قلب آسیا اشاره شده بود؛ هر کسی توپ را به زمینی انداخت!

در واقع حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان که دوره های مختلف موقت، انتقالی، مشروع و نیمه مشروع را در ارگ ریاست جمهوری از سر گذرانده است، نسبت به این روند کج دار و مریز مارش و رژه نظامی غرب در منطقه و بر خاک کشورمان واکنشی تند و انتقادی نشان داد.

وی در مصاحبه ای مطبوعاتی، ادامه جنگ را بدون دستاوردهای وعده داده شده به معنای دور باطل و تکرار مکرراتی دانست که صرفا افغانستان را منزوی تر، مستعمره تر، منفعل تر، مقروض تر و طالبان را در ضدیت و کناره گیری از حکومت مرکزی جری تر می کند.

در همین راستا، رییس اجرایی این همه انتقاد و اعتراض را تاب نیاورد و در نشست خبری خود با رسانه های جمعی، مشکلات کنونی را نه یک شبه بلکه رشد و نمو یافته از حکومت پیشین و سیاست غلط رییس جمهور پیشین در حمایت از طالبان خواند.

بر کسی پوشیده نیست که با تحلیف اشرف غنی و عبدالله در جانشینی حامد کرزی که با گذر از حکومت نیمه مشروع به حکومت نامشروع رخ داد؛ تمام مسایل و کاستی ها و نارسایی های اقتصادی و اجتماعی و امنیتی و سیاسی دو چندان شد و دست های بیشتری در لابی ناآرامی و بی ثباتی دخیل گردید.

اما اینکه بی مسوولیتی ها و بی کفایتی ها را زاده یک تصمیم گیری آنی یا یک حکومت نوپا بدانیم کمی جای درنگ دارد؛ در واقع این خود مشکلات نیست که اختلافات میان کرزی و عبدالله و غنی را رقم زده است بلکه در راس یا در حاشیه بودن قدرت این افراد است.

به عبارت دیگر، از مشت محکم کرزی بر پهلوی حکومت وحدت ملی تا پاسخ دندان شکن عبدالله به حکومت پیشین چنین برمی آید تا زمانی که بجای دنبال مقصر گشتن و پاک کردن صورت مساله، به ریشه یابی و معضل زدایی نپردازیم؛ این قصه همچنان ادامه دارد و توپ ناامنی در زمین حکومت های برکنار شده یا روی کارآمده معلق می ماند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله لب سرین زده بود ویا به لب های خشک این جواب را داد

>>>   وطنداران محترم همه اینها نوکران حلقه بگوش بیگانه ها هستن وهمه شان مداری وفلوته بازان هستن وقت انتخابات باغ های سبز و سرخ را بمردم نشان میدهند باز بمقصد رسید مثل انسان ... واره میگویند خدا نکند همه خاین ووطن فروش هستند .
مسافرجبری

>>>   مردم افغانستان. از. شروع. صبغت الله. الی. اشرف. غنی وعبدالله. یکروز. هم. ارام نبودند. و ولایات. بدون جنگ. تبوده. نی. عبدالله. لاف. بزتد ونی هم کرزی. واشرف غنی وطالب. وووووو. مقاومت هیچ. کسی. دل. خوش تدارد. حتی. اطفال. همگیشان. خجالت بکشند همو. خوش. خدمتی برای امریکا. وپاکستان بکنند.

>>>   اگرتمام بد بختی ها میراث کرزی باشد هردوجناب فعلی درزمان کرزی ازتیم کرزی بودند به نظر من عامل بدبختی امروز تقسیم پنجاه پنجاه حکومت است که متاسفانه تافعلا هم جورنشده ومردم را نادیده گرفتند صرف خواهروخواهرزاده های خود را مقرر میکنند که قدمه دوم ازقدمه اول اطاعت نمیکند وهرکدام میگویند که منم واگرمعاش کدام یکی شان 8000 دالرباشد 10000 دالربرایش پیشنهاد میکنند وباقی مردم را میگویند که به مه چی حالا ازین خالیگاه دشمن به نفع خود استفاده اعظمی میکنند و این دلیل شده نمیتواند که یک شخص مسؤل مسؤلیت خود را بالای دیگران بگذارد دوراه موجود است یا باید مشکلات راحل کنند ویا باید کناربروند

>>>   افرین! زنده باد هردو رهبر دشمن کش!

>>>   از هیچکسی پوشیده نیست که رشد وتقویه طالبان به ترفند های گوناگون حامدکرزی صورت گرفته زندانیان طالبان را زیر نام اوردن صلح از زندان های کشور ما گرفته تا زندان های پاکستان وحتی گوانتانامو را حامد کرزی انجام داده بود عملیات شبانه که منجر به نابودی طالبان میگردید از جانب قوای بین المللی رابست ونگذاشت که طالبان از بین برود وبعد ان استفاده از سلاح سقیله را در مقابل طالبان از جانب نظامیان کشور بست واجازه نداد وطالبان را هر روز برادر خظاب کرد وتمایل زیاد نسبت به ملت به طالبان داشت وده ها انتحاری گیرشده طالب وصد ها قاتل با ثبوت طالبان را به بهانه ها وهیله هایگوناگون از زندان های کشور رهاکرد حامد کرزی بود که طالبان قدبلند کرد ورشد کرد وبر ضد ملت افغانستانی بدستور پاکستان جنگید وتا حال می جنگد به همین اساس حامد کرزی در تمام جرایم وجنایت طالبان مسولیت دارد چراکه حامدکرزی نخواست ونماند که طالبان به کمک دوستان بین المللی ما از بین برود ونابود گردد حالا بعد از .... چار زانون شستن کدام فایده ندارد جز شرمساری بیشتر از پیش .

>>>   خدالعنت کند هرکسی به این وطن خیانت میکند درهرلباس وهرمقام هست اینها ازخدانمی ترسد که ملت رابه این روز گرفتار کرده طول نمیکشد که افغانستان خالی ازسکنه خواهد شد آنوقت برید سرمادرانتان حکومت کنید

>>>   مسئله معلوم است. کرزی خاین میخواهد این کشور در دست تروریستان برادرش قرار گیرد و امیر المومنین شود.
ذکی

>>>   به جواب کامنت دهند اولی : عبدالله لبسیرین نداشت چون دختر اشرف غنی به محفلی به پیگاه بگرام دعوت بود همه وسایل آرایش خودرا با خود برده بود چون شاید چندین بار ره لوازم ارایش ضرورت شود انجا.

>>>   به جواب نظر دهندهء آخری ! عفت کلام را در نظر بگیر، ..!

>>>   سلام به همه .شخصيت برستي را كنار بكذاريد خاين را خاين خطاب كنيد ولواكر برادرتان هم باشد معضله وطن بسيار بغرنج شده ما همه بايد درفكر حل مشكلات فعلى جطور اين مشكل حل شود در مرحله اول احزاب سياسى ملى بدون بر نظرداشت قومى لسانى سمتى ايجاد كنيم كه زخم هاى تمام جامعه مرحم بكذارد وبه مردم احساس اعتماد بدهيم احزاب واريداتى دراين ٣دهه تجربه كرديم وميكنيم احزابى بنياد بكذاريم كه جامعه سر بالا كنند البته اين كار طولانى است اما ثمر انرا به نسل ميكذاريم صحبت ام زياد است درد دارم مثل همه شما به يك شخص نميشود در افغانستان شخص برستى ازقديم ايام مروج است باهم ميتوانيم به منزل مقصود برسيم زنده باد خدمتكاران اين سرزمين (زندباد) برادرتان ملنك وطن

>>>   در یک دهه گذشته نیروهای خارجی بخصوص نیروهای آمریکایی دست از تجاوز وکشتار بی رحمانه از سرافغانها برنداشتند .وبعد از این ما افغانها هستیم کی اسیر این ظالمان شدیم.
حکومت غنی وعبدالله هیچ اقدامی دربرابر نیروهای خارجی نخواهد کرد ومنافع شخصی شان توسط خارجی ها تامین شده وتامین خواهد شد.
شمس الرحمن وداع

>>>   زمانی کرزی گرفته بود که در انتخابات ۲هزار نو آمریکا میخواست نوکر خود را بر سر نوشت مردم افغانستان حاکم سازند و دوم اینکه کرزی و عبدالله بسیار خوب باهم دیگر میشناسد و شناخت بیشتر از هم دیگر دارند عبدالله و همسال ایشان دلشان از دست کرزی خون و کباب کباب است اگر وسعشان کار بکنند
خون کرزی را خواهم نوشید این در حالی است که دست عبدالله و همسال ایشان به سایه کرزی هم نميرسد...
جوزجانی

>>>   وقتی ما در تاریخ آریانای بزرگ نگاه میکنیم می بینیم که فراز و نشیب های فراوان دیده میشود و مخصوصا در تاریخ معاصر که .... قدرت را در دست گرفتند . وطن فروشی و ناموش فروشی مد شد و کشتار اقوام دیگر در راس قرار گرفت و حکومت کرزی و اشرف غنی در ادامه آن حکومت های استعمار و استبدادی است.

>>>   حکومت محترم کرزی صاحب یک حکومت موفق بود. زیرا در وجود کرزی صاحب تعصب وجود ندارد و ایشان واقعا یک افغان است که همه در نزدش برابر است . فساد وخویش خوری که حالا جریان دارد در تاریخ افغانستان نبوده است لیاقت ، شایستگی و کاردانی اهمیت ندارد سمت ، قوم و جناح در حکومت آقای غنی معیار تعین و عزل است اگر سران حکومت نمیدانند که میدانند اما مردم با چشم بینا آنرا میبنند. دوم اینکه نام این حکومت خود مسخره است ، حکومت وحدت ملی !!! معنی آن چیست !!! خود را مسخره کردن است.
وطندار

>>>   یک ضرب المثل عام است که میگویند « نه کل ماند و نه کدو خاک بر سری هردو » در مورد کرزی و غنی و یارانش صدق میکند .
خاموش از پاریس

>>>   عبدالله و جواب دندان شکن دور از عقل است

>>>   ... به ع وغ

>>>   این نظر دهنده ای که میگویند حکومت محترم کرزی صاحب یک حکومت موفق بود؟؟؟ باید برایش گفت که حتما به حلق تو هم یک چیزکی از شربت های حکومت کرزی ریخته شده است وگرنه چیزی به این آب و تاب نمیگفتی
خشت اول گرنهد معمار کج
تا ثریا می رود دیوار کج
داود چاریکار

>>>   ارایش برای دختر غنی عیبی ندارد ولی برای عبدالله جان چی

>>>   جنگ. لفظی این دو تا خلاصی. ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است