مهاجر هموطن نماینده پارلمان کانادا (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104485 منبع: پرینت

مریم منصف از نسل جوان مهاجر افغانستانی مقیم کانادا است که در انتخابات پارلمانی کانادا پیروز شد و به مجلس نمایندگان راه یافت است.

سیستم سیاسی در کانادا پارلمانی است و حزبی که اعضای آن بیشترین آرا را در حوزه‌های انتخاباتی به دست آورد، می‌تواند دولت را تشکیل دهد.

سید انعام صالحی

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201510/201510200713253029.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201510/201510200713253262.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا قوت آروزی موافقیت بیشتر.

>>>   تبریک از وطنداران هزاره ماست....
حسن

>>>   بلی کشوری که قانون باشد مقررات باشد سیستم باشد کار به احل کار سپرده باشد هرکس میتواند به هرجای که توانای داشته باشد برسد
مجاهد

>>>   افرین برتو ای دختر باغیرت افغانستان افرین برمادر وپدرت با این قسم تربیت شان ای کاش بی غیرت ها دروطن حکومت نمیداشتند که مصدر خدمت برای وطن عزیز خود میشدی افتخار برخودت میکنیم .
مسافرجبری

>>>   حال نمیتوان این خانم را هموطن و مهاجر در کانادا تلقی نمود، موصوفه یک کانادایی است و به افغانستان کدام افتخار نمیبخشد.
میهن زرغون

>>>   آیا مسلمان است یا مسلمانی خود را از دست داده است زیرا قواره اش به مسلمان نمی ماند

>>>   متاسفم محترم حسن جان!
مهم نیست هزاره -ازبک ویا... مهم اینست که افغان است. به امید روزی که افغانستان آباد وسربلند داشته باشیم.
همشهری

>>>   برادر هر کی باشد از افغانستان است سبب افتخار همه است افغان وهزاره ندارد...هر کس این گپ هار میزند دشمن است ...
مسافرجبری

>>>   افغانستان باید ازمهاجرین خود.درکشورهای خارجی حمایت کندمانند کشورهای ترکیه.ایران.پاکستان.هندوستان.این کشورهابیشترین مهاجر.رادرکشورهای اروپاوامریکادارند.وازمهاجرین خودخوب هم حمایت میکنند کشورترکیه ازلحاظ ابادی ماننداروپااست شش میلیون مهاجرفقط درالمان دارد به همین ترتیب ایران. هم درهمه کشورهای که ازاقتصادخوب داردمهاجرزیاد.دارد وافغانستان باوجودکه مردمش واقعا"درکشورهای مهاجرپزیرحق مسلم پناهنده گی دارندیک شخص مانند جماهیر انوری میاید.باگفتن حرفهای بی ربط.ونامعقول انهارا از ازحق قانونیشان محروم میکند.طوری کشورهای اروپایی اماده پزیرش مهاجرین افغانی نیستندمهاجرکشورترکیه.ایران.پاکستان راکه راکه درکشورشان اصلا"فیرتفنگ نیست باامکانات بالاحاضرند.بپزیرند ولی مهاجرافغانی راکسی مهاجرحساب نمیکندکه این خودظلمی است از.وزیرمهاجرین سابق جماهیرانوری بیسوادکه برمهاجرین روا داشته شد اماخوشبختانه جناب سیدعالمی بلخی وزیرامورمهاجرین دولت فعلی تاجای صدای مهاجرین افغانستان رابگوش کشورهای مهاجرپزیر.رساندندبخاطرکه این حق است مردم است هم جناب وزیر صاحب میتواندمردم کشورخودرا به حقش برساند هم میتواندمحروم کندکشورایران باوجودکه مهاجرینش درظاهربانظام جمهوری اسلامی مخالف هستند ولی ازهمه امتیازات داخل کشورخودبرخوردارهستند درانتخابات صندوق رای گیری دارند یارانه نقدی سهمیه پول که باید درایران دریافت کنند درهمان کشورکه پناهنده اندبه حسابشان واریزمیشودیعنی یک ارتباط تنگاتنگ دیگرکشورهابامهاجرین خود دارندکه ارزو دارم مسعولین کشورافغانستان هم به مهاجرین خود توجه بیشرکنند.
مسافر

>>>   خیلی خوب. ازوطنداران ازبک ما است

>>>   حیف که هزاره ها را در کشورما قدر نمیدانند وگرنه اینها لیاقت حکومت و حکومت داری است نه غنی مریض و کرزی ....
اسدالله چاریکاری

>>>   خواهر محترمه مریم جان پیروزی انتخاباتیپارالمانی تانرا تبریک میگویم موفقیت های بیشتر تان ارزوی ماست .
سید باسط هاشمی

>>>   هزاره نیست. بینیش بلند است. خوب اگر هزاره باشد و یا غیر هزاره فرق نمی کند. مهم این است که برنده شده است. تبریک باشد.
ذکی

>>>   أين كشور ها صرف متكى به لياقت اند ولى در أفغانستان أهل هنود كه باشنده ديرينه أين سرزمين اند نتوانستند در پارلمان عضويت حاصل كنند اگر يك چوكى دارند آنهم خيراتى است
ساتهى إز شهر كلن آلمان

>>>   خــــوبست که درانجا اصول پارلمان را بیاموزد و زمانیکه برگشت در افغانستان کاندید وعضو فعال پارلمان گردد
ر

>>>   اروزی موفقیت وبهروزی دارم خانم مریم منصف!

>>>   اروزی موفقیت وبهروزی دارم خانم مریم منصف!
قاسمی از دلیجان ایران

>>>   اگه در ایران می بود مطمعنا اکنون خانه دار بود و کارت آوارگی داشت.
(از برکت دولت ایران)

>>>   برادر خیلی علیقدرم آقای حسن
امروز در نشرات امریکا، کانادا و انگلستان خواندم که یک خانم افغان در انتخابات سراسری کانادا برنده شده است. قلباٌ خوش شدم و برای این خواهر عزیز دعای خیر نمودم. امیدوارم به لطف و مرحمت خداوند قدیر شامل کابینۀ کانادا هم شود. برادر محترم! بهتر است این اصطلاحات ویرانگر هزاره، پشتون، تاجک و غیره را برای افغانستان بگزاریم تا ازین بیشتر هم سبب بربادای مردم و ویرانی وطن گردد. زیرا که ما درین چهل سال از گذشته نیاموختیم مردم جهان او را به نام یک خانم افغان می شناسند و ما همه باید به او و به موفقیت او افتخار کنیم
باعرض احترام عبدالکریم

>>>   یقین دارم که ترکیب خون در قلب شما، از همان سر زمین پر از شهامت سرچشمه گرفته که والدینت در آن میز یستند. به ارزوى اینکه حرمت خون و آغوش میهن موجوده پرورش دهنده آت را همیش با خود داشته باشید.به امید موفقیت بیشتر شما.
یوسف از آلمان

>>>   خداوند موفق داشته باشد. هزاره هرکجا باشد افتخار می آفریند.
فاروق از قندهار

>>>   افرین اغی جان افتخار ما استی
رخسار مقدسی

>>>   بـــــه (( آیا مسلمان است یا مسلمانی ..........
آیا تو خودت مسلمان هستی ؟؟ صرف در حرف وچهره یا درعمل؟؟؟ در پیشانی ات نوشته است مسلمان؟؟؟ کدام عمل اسلامی را انجام دادی؟؟؟ همین شک بیمورد وبیجا ات عمل اسلامی نیست! اگر ما همه واقعا مسلمان میبودیم حالا خواهر ما دروطن خود بود مهاجر نمیشد ، در همانجا هم نمیگذارند مسلمان است؟؟ عکس مسلمانان عرب را دربالای صفحه ببین تابدانی مسلمانی چیست؟؟ در تصاویر ببین که اعراب مسلبمان با شتران شان چی میکنند؟؟ مسلمانی همینطور است؟؟؟؟

>>>   آفرین بر شیر که خورده ائی واقعا با شنیدن این خبر و دیدند این عکس از خوشی اشکم ریخت. لیاقت در دنیای دیگر جا دارد وای برحال این برزخ که شرنوشتش به دست مریض ، معلول و متعصبین قرن قرار دارد. رشد استعداد ها محال است.
وطندار

>>>   آخی این چه ربتی به شما افغانی ها دارد که خانم زیبا به وکیل شده در کانال باز که افتخار میکندی ...

>>>   امیدوارم درست عمل کند. به هرحال خوش شدم

>>>   خواهر عزیز ! خوشبخت بودی ، در مملکتی زندگی میکنید که قانون ، تعین کننده است ، لیاقت داشتی که انتخاب شدی . اگر افغانستان میبودی به اساس لیاقت نه ، وبه اساس روابط آری . هاشم از پاریس زیبا

>>>   تشکر ازهمه
این خانم به لیاقت خود پیش رفته. اگردرافغانستان میبود شاید یک معلم هم شده نمیتوانست

>>>   دوستان چرا افغان ها که توسط بیگانه ها امرار معاش میکند و نمی توانند یک دیگری را تعمل نمایند و حرف های دور از ذهن یک انسان است به زبان می اورند واین خانم جای واقعیآ افتخار است که در یک کشور که دیموکراسی واقعی در ان وجود دارد به این سمت انتخاب شده زمانی که شامل کانادا می شوی بعد از 5 سال تو شهروند ان محسوب ی می شوی و تو دیگر معا جر ووو نیستی و تو یک کادایی هستی ،ما به خانم مریم جان منصف در کانادا افتخار می کنم که بتواند کاری که افغان های کانادا در پارلمان کانادا از نگاه تعصیل ، معاجرت ، ویژه تعصیلی ، سپانسر پدر و مادر ها ووو دیگر گار های کنسولی افغان های کانادایی را انجام بدهد و صدای افغان های کانادا را به گوش اعضای پارلمان کانا دا برساند ،بازهم ایه افتخار است به این خانم درود

>>>   مهم افغان بودن ماست من خودم هزاره هستم اما این حرف های دوستان تءاسف بار است همه افغان ها برادر وبرابر است خائن خائن است هزاره وتاجک ویا پشتون ندارن جانم فدای میهنم

>>>   این هموطن ما که به مسلمانی دیگران شک دارد از جمله همان تنگ نظر های است که از دست شان مردم ما نه در افغانستان روز دارند و نه هم در خارج . او فکر می کند که خودش مسلمان است اما نمی داند که مسلمانی در قلب است و در عمال و کردار انسان ، نه در حرف و تظاهر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است