دستاورد پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104482 منبع: پرینت

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کابل با دستاورد چشمگیری پایان یافت.

در این نمایشگاه محصولات زراعتی و تولیدات لبنی از 27 ولایت کشور (کابل، پروان، هرات، بلخ، قندهار، بدخشان، کاپیسا، بامیان، بغلان، سمنگان، ننگرهار، لغمان، قندوز، غزنی، هلمند، ارزگان، تخار، فاریاب، جوزجان، فراه، پکتیا، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، وردک و لوگر به نمایش گذاشته شد.

در کنار آن وسایل پروسس محصولات زراعتی و لبنی، انوع سیستم های آفتابی، ماشین آلات زراعتی، تجهیزات زراعتی، محصولات مالداری، حبوبات، غله، خوراکه حیوانی، میوه های خشک و تازه، پشم، قالین، آموزش های تکنیکی، انواع نباتات طبی، ادویه زراعتی، آموزش بخش های زنبور داری، انواع پشم برای قالین بافی شامل نمایشگاه بود.

احصایه ها نشان می دهد که در پانزهمین نمایشگاه زراعتی کابل بیش از 53200 تن اشتراک نموده بودند و در مجموع به ارزش بیش از 6.6 میلیون افغانی خرید و فروش محصولات زراعتی و تولیدات داخلی به فروش رسیده است.

این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته پرشکوه تر تجلیل شد که در آن 220 غرفه صنایع دستی، فراورده های زراعتی ، باغداری، حیوانی و تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه زمینه ساز عقد قراردادها و تفاهمنامه های تجارتی نیز بود و بر اساس آماری که به دست آمده است به ارزش بیش از 30 میلیون افغانی قراردادهای تجاری میان تولید کننده ها و تاجران در جریان سه روز برگزاری نمایشگاه عقد گردیده است.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امسال نیز در همکاری با نهادها و موسسه های همکار، نمایشگاه زراعتی را به منظور تقویت و حمایت از اقتصاد صنعت کاران و دهقانان کشور برگزار نمود تا آنها بتوانند محصولات و اقلام تولید شده خویش را به مردم معرفی نموده و در کنار آن فرصت خوبی برای بازاریابی محصولات داشته باشند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است