فرمانده پولیس غورماچ با 40 سرباز در دام طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104477 منبع: پرینت

عبدالمجید گلیم‌باف، فرمانده پولیس ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب با 40 سرباز تحت امرش روز گذشته به دست افراد گروه طالبان اسیر شدند.

افراد گروه طالبان از چندین روز به این‌سو بر ولسوالی غورماچ حمله کردند. گروه طالبان زمانی موفق به دستگیری این فرمانده با 40 تن از سربازانش شدند که از مرکز به وی کمک نشد‌ و آنان پس از اتمام مهمات‌شان، مجبور شدند که به طالبان تسلیم شوند‌.

به نقل از جامعه باز، گفته می‌شود که بیشتر این سربازان از سوی افراد گروه طالبان تیر‌باران شده‌اند.

داکتر فایق، نماینده فاریاب در مجلس نمایندگان، اسارت این فرمانده را با سربازان تحت امرش در غورماچ تایید کرد ولی از کشته‌شدن آنها چیزی نگفته است.

گروه طالبان از یک ماه به این‌سو نمایش قدرت در مناطق مختلف کشور را راه انداخته‌اند و چندین ولسوالی و شهر قندوز را تصرف کردند.

این در حالی است که بریالی بشریار پروانی، مسوول امنیت و سرپرست فرماندهی پولیس ولایت فاریاب گفته است که در عملیات نیروهای دولتی برای پس‌‌گرفتن ولسوالی غورماچ، 27 عضو گروه طالبان کشته و 17 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

در همین‌ حال صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله گفته است که نیروهای کمکی به ولایت فاریاب به منظور سرکوب گروه تروریستی و تصفیه ولسوالی غورماچ اعزام شده‌اند. در همین‌حال طیاره‌های جنگی نیرو‌های ارتش ملی، نیز حمله‌های هوایی‌شان را بر طالبان آغاز کرده‌اند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کاشکی بخیر هموطالبا پس بگیره افغانستان را دولت زورش نمیرسه اطرافهای افغانستان کاملا در دست طالب است فقط درشهرهاکه نمیشه ریس جمهوری کرد اولادهای مردم درصفوف اردوی ملی کشته میشوندبی فایده همان بهترکه طالب بگیره وامیت شودکشورما پانزده سال که تیرشد دولت امنیت اورده نتوانست ازی دولت کرده حکومت طالبان بسیارخوب بودحداقل دزدی وعیاشی بی احترامی به دین واسلام که نبودمردم افغانستان زبان حکومت طالبان راخوب میفهمند.
م ص ازامام صاحب

>>>   نظر دهنده م ص هر کسیکه بخواهد جنایات وطنفروشی طالبان را کتمان کند واز گروه نا بکار طالب قهرمان ومدافهین اسلام بسازد نمیتواند که با چند حرف نادرست اغفال کند زیرا عمل کرد زمان اشغال طالبان در کشور ما وجریان ترور وانتحار وقتل وسربریدن مردم اعم از ملکی ونظامی شامل زن و طفل وپیروجوان را نمیتوانید از دید واقعی وعینی مردم خارج سازید وجای پای جاسوسان ووطنفروشان ترورست طالب را باز کنید همه جنایات نا بخشودنی طالبان را مردم ما به چشم سر مشاهد کرد وماهیت گروه طالبان پوشیده نمانده که پرده اندازی از ان شود همزمان با جنایات گذشته طالبان جنایات اخیر این گروه که خیلی تکان دهنده است ودر قندوز انجام دادند که خارج ازاز اسلام واسلامیت چه که خارج از اخلاق واداب وحرف وطنی ما را هم انجام دادند وکدورت وخشم بیشتر مردم متوجه گروه طالبان گردیده حتی بعضی هوا خواهان شانرا هم ناراضی کرده است... به طالبان وطالب خواهان جنایت پیشه .

>>>   حـــکـــومت چرا رســما پولیس را هدایت نمیدهد که اول تسلیم وسقوط بـعـد کمک صورت میگیرد تا زمانیکه سقوط نکنید کمک نمیشود اگر پنـــجمـــــاه هـــم محاصره باشید ! اما زمانیکه ســقـــوط شد دو رورز بــعـــد عمـلـــیـــات میشود والــســـوالی آزاد میشود ! بنا پرسونل پولیس خودرا مفت به کشتن ندهند وسیاست حکومت وحدت ملی را درک کنند
( ر )

>>>   ما مردم فاریاب از ظلم وستم اربکی ها به ستوه آمده ایم، مردم نان خوردن ندارند ماهانه 5000-10000 افغانی به قوماندانان اربکی ها میپردازند به همین خاطر مردم طالبان را خوش دارند وروز به روز صفوف طالبان قوی شده میروند کسانیکه دراطراف وولسوالیها سکونت دارند چنین حالت دارند وشهرنشین ها چنین نیستند .
باشنده دریکی ازولسوالیهای فاریاب

>>>   بـــــه ((م ص ازامام صاحب....
یعنی کاش پاکستان دوباره افغانستان را اشغال کند ؟؟ اگر دزدی نبود آ« گروه جاهل چرا هر روز در غازی ستدیوم دست می بریدند؟؟؟ از روزیکه آمدند تا روزیکه رفتند دست وپا قطع کردند دزدی نبود؟؟؟ خود آنـــها دزد بودند آنها در نخستین روزهای ورود شان بدنبال خزانه طلای باختر بودند آنها که اکثر شان حتی نماز ودعای قنوت را بلد نبودند به اسلام چگونه احترام کردند مردم را از اسلام بیزارکردند ! عیاشی کجاست صرف نامش را شنیده ئی مردم نان خوردن ندارند تو از عیاشی میگوئی! عیاشی آنست که عرب میرود یک جزیره را کرایه میکند وبه دوملیون یورو یک اسپ خریداری میکند عیاشی آنست که در همین صفحه عکس دختر های بی حجاب را با اعراب ببین وتا آخر صفحه تعقیب کن که اعراب چی میکنند ؟ عیاشی به آن میگویند مردم ما چی دارند که عیاشی کنند؟ همه مردم مانند تو مسلمان واگر از تو بهتر نباشند کمتر هم نیستند وحتما بهتر هم هستند چون تو تاحال از غارتگری طالبان در زمان حکومت شان خبرنداری تو از اشغال پنهانی افغانستان توسط طالبان زیرنام اسلام وریش خبرنداری ! تو یک گروه جاهل واشرار را در ین زمانه که همسایه ها در فکر رقابت وپیشی گرفتن از سایرجهانیان در تخنیک وتکنالوژی هستندتو آروزی آمدن اشــرار را داری ! اشراریکه همه چیز را حرام میدانند بجز ریــــــــــش ! اشراریکه بتو میگویند با خواهرت دریک خانه تنها نباشی ، اشراریکه نه اقتصاد میدانند نه تکنالوژِ ونه آنرا میخواهند ونه پلانگذاری وخدمت بمردم همه وهمه برنامه شان روزانه مترنمودن ریش تو است ، اختیار یشت را هم از تو میگیرند! امروز هم اگر اشرار شرارت نکنند امنیت است
(( ر ))

>>>   این برادر تا هنوز زور طالبان را ندیده است ...بعدا میداند که طالب چسیت و کیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است