آلمان گفتگوها با روسیه را از سر می‌گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104456 منبع: پرینت

رییس دفتر سابق صدر اعظم آلمان که قرار است روز پنج شنبه به عنوان رییس گفتگوهای آلمان-روسیه پترزبورگ، این گفتگوها را از سر بگیرد این مذاکرات را فرصت مناسبی برای شروع مجدد مناسبات با روسیه دانست.

"رونالد پوفالا"، رییس دفتر سابق صدر اعظم آلمان قرار است روز پنج شنبه گفتگوهای آلمان-روسیه پترزبورگ را در پوتسدام آلمان ریاست کند و روسیه و آلمان را دوباره بر سر میز مذاکره آورد. این اولین دیدار نمایندگان روسی و آلمانی در قالب این گفتگوها از سال 2013 محسوب می شود.

"پوفالا" در گفتگو با نشریه "بیلد" در پاسخ به این پرسش که شما دوباره روس ها و آلمانی ها را بر سر میز مذاکره می آورید و آیا شما یک درک کننده پوتین هستید گفت: اگر درک کننده پوتین به مفهوم حمایت کننده ازوی باشد مطمئنا من آن نیستم. من تصمیمات و سیاست های روسیه از الحاق کریمه تا ناپایداری اوکراین را غلط ارزیابی می کنم.

وی در عین حال گفت: گفتگوهای پترزبورگ فرصتی است تا رشته گفتگوها با روسیه را دوباره با موضوع مسایل مهم جامعه مدنی برقرار کنیم.

پوفالا افزود: پوتین استراتژیک فکر می کند و علایق و منافع خود را دنبال می کند. وی احساس می کند که از طرف غرب تحقیر شده و می خواهد حالا مشخصا به صحنه سیاست جهانی بازگردد. اما اقداماتی که وی تا به حال در پیش گرفته است درست نیستند.

وی در ادامه به مساله سوریه پرداخته و گفت: پوتین باید مراقب باشد که سوریه برای روسیه به افغانستان دومی تبدیل نشود. وی در این کشور آنگونه که ادعا می کند رفتار نکرده و نه با تروریست داعش بلکه با دیگر مخالفان اسد می جنگد.

این مقام آلمانی افزود: یک چیز البته واضح است و آن اینکه در سوریه تنها زمانی صلح ایجاد می شود که کشورهای منطقه، روسیه، اروپا و آمریکا تلاش های دیپلماتیک تا به حال بی نتیجه خود را فشرده کرده و با هم به تفاهم برسند.

وی لغو تحریم ها علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین را هنوز زود دانسته و گفت: اگر توافق مینسک در ماه های آینده همچنان اجرایی شود غرب می تواند به لغو تحریم ها بیاندیشد.

پوفالا همچنین از تجدید نظر غرب در تصمیم گیری خود برای کنار گذاشتن روسیه از گروه جی هفت در صورت پایبندی طرفین به قرارداد مینسک خبر داد.

پوفالا همچنین گفت: از دید غرب پوتین باید دوباره کریمه را به اوکراین بدهد و هیچ راهی جز این وجود ندارد. غرب الحاق کریمه به روسیه را تا امروز به رسمیت نشناخته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است