چهل داعشی در سوریه یکجا سوختند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104448 منبع: پرینت

چهل تروریست داعش در حمله ای هوایی در سوریه کشته شده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که کاروانی از ۱۶ وسیله نقلیه داعش، هنگام حرکت شبانه در بخش شرقی استان حما هدف قرار گرفت.

این گروه گفت که هواپیماهایی که این کاروان را هدف گرفتند، ممکن است روسی یا سوری بوده باشد اما متعلق به ایتلاف تحت رهبری آمریکا که داعش را هدف می گیرد نبوده اند.

رامی عبدل رحمان به خبرگزاری فرانسه گفت که اجساد سوخته جنگجویان در صحنه حمله دیده شده است.

این گروه که با استفاده از شبکه ای از منابع آگاه در کارزار نبرد، جنگ داخلی روسیه را گزارش می کند، گفت که کاروان از رقه که عملا پایتخت داعش است حرکت کرده بود.

با ورود جنگنده های روسی به میدان نبرد با داعش، ضربه های سنگینی در هفته های گذشته به تروریست ها وارد شده است.

مقایسه حضور یکساله ائتلاف آمریکایی و ورود دوهفته‌ای جنگنده های روسی به جنگ با داعش نشان می‌دهد که روسیه با همکاری سوریه، ایران و عراق در دوهفته به اندازه یک سال آمریکا، با داعش جنگیده است.

تعداد حملات و میزان خسارات و ضربات وارد شده به داعش از سوی ائتلاف روسیه، ایران، سوریه و عراق در دو هفته، بیش از حملات نمایشی و محدود آمریکا در یکسال بوده است.

بی بی سی فارسی که همچون دولت انگلستان از مخالفان ائتلاف روسیه، ایران، سوریه و عراق محسوب می‌شود، با اعلام خبر کشته شدن 40داعشی بخشی از سخنان سیدحسن نصرالله را پوشش داد و نوشت: حزب الله برای مقابله با مخالفان اسد در سوریه نیرو دارد.

وی افزود: حزب الله برای شرکت در عملیات تهاجمی ارتش سوریه در بخش های مرکزی، شمالی و شمال غربی، هزاران جنگجو به این کشور اعزام کرده است.

به نوشته رسانه انگلیسی، رهبر حزب الله لبنان روز یکشنبه در نطقی گفت که حضور حزب الله "از نظر کمی و کیفی و از نظر تجهیزات اکنون بیش از هر زمان دیگر است، زیرا ما درگیری نبردی حیاتی و تعیین کننده هستیم."

سیدحسن نصرالله همچنین در پاسخ به انتقادها از حضور گسترده در سوریه گفت که اسرائیل و افراط گرایان در سوریه یک هدف را دنبال می کنند.

وی گفت:‌ «این دو پروژه - صهیونیستی و تکفیری - دنبال یک نتیجه هستند: نابودی مردم و جوامع ما.»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پلان امریکا که می خواهد سوریه را تجزیه کند ناکام خواهد شد بعد روسها با عراقی ها همکاری کنند تا تجزیه عراق را هم مانع گردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است