احضار سفیر فرانسه در مسکو
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۳۹۴/۷/۲۸ کد خبر: 104441 منبع: پرینت

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه ژان موریس ریپرت سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده و از وی در مورد حادثه امروز برای هواپیمای حامل نمایندگان پارلمان روسیه، توضیح خواست.

رسانه‌های روس گزارش دادند که یک جنگنده فرانسوی به شکلی خطرناک به هواپیمای حامل هیات پارلمانی روسیه نزدیک شده و آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه می‌گوید سرگئی ناریشکین رییس مجلس دوما روسیه از جمله حاضران در این هواپیما بوده است. هیات پارلمانی روسیه قرار است در نشست مجمع اتحادیه بین المجالس که در ژنو برگزار می‌شود، شرکت کند.

این حادثه در حالی رخ داده است که آغاز عملیات روسیه در سوریه، تنش‌ها میان مسکو و بروکسل را بیش از پیش افزایش داده است.

پاریس در واکنش به بیانیه مسکو، مدعی شده است که جنگنده مورد اشاره روسیه فرانسوی نبوده و یک اف-18 متعلق به نیروی هوایی سوییس بوده است.
وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی عمیق از حادثه امروز، اعلام کرده است: «در این نشست تأکید شد که چنین اقدامات احتمال استفاده از فرانسه به عنوان میزبان مذاکرات و دیدارهای چند جانبه را کاهش می‌دهد.»

کمتر از یک ماه قبل، پاریس پایتخت فرانسه میزبان مذاکرات صلح اوکراین بود که با حضور روسای جمهور فرانسه، روسیه، اوکراین و صدر اعظم آلمان برگزار شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است