عواید معدن لاجورد به جیب طالبان می رود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۴/۷/۲۷ کد خبر: 104400 منبع: پرینت

مقام‌هاى محلى در ولایت بدخشان گفته‌اند: عواید معدن لاجورد بدخشان، در کمتر از یک‌ سال گذشته به بیش از یک‌ و‌ نیم میلیارد افغانى رسیده است و تمام این عواید، ‌به جیب تروریستان و فرماندهان محلى رفته است.

به نقل از جامعه باز، به گفته این مقام‌ها، معدن لاجورد در ولسوالی کران و منجان و معدن طلا در ولسوالی راغستان، دو منبع بزرگ عایداتی برای گروه طالبان و قوماندانان محلى در بدخشان بوده که روزانه میلیون‌ها افغانی به جیب آنها سرازیر می‌گردد.

نورآقا نادری، ولسوال کران و منجان می‌گوید که قبلا دولت 2 تونل معدن لاجورد را به شرکت خصوصى لاجوردین به قرارداد داده بود که لاجورد به اندازه معین استخراج می‌شد اما بعد از آن‌که معدن در ماه قوس 1393 از کنتر‌ل دولت خارج شد، روزانه تا 5 میلیون افغانى عاید می‌کند که همه آن را فرماندهان محلى و طالبان تصاحب می‌کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان یک ګروهی مخالف است و همرای دولت به جنګ است معدن زمرد پنجشیر در جیب کی میرود و چرا از معدن که زیر دست تان است شکایت ندارید.

>>>   اینکه معادن به منافع عامه از طریق بیت المال به مصرف نرسد چه قرقی دارد که در جیب وکلا باشد یا در جیب طالب. و اما آنچه که واقعیت است اینست که معدن لاجورد یک سال به اینسو از چنگ 18 ساله وکیل صاحب به دست مردم گشنه کران و منجان به زعامت ق ملک افتاده و طلا هم از دست وکیل دیگری به اختیار یک گروه خودسر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است