سنا: پاکستان از تذکره ها سوء استفاده می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۴/۷/۲۷ کد خبر: 104396 منبع: پرینت

همزمان با تعویق روند توزیع شناسنامه‌های برقی در کشور، شماری از اعضای مجلس‌‌ سنا ادعا دارند که استخبارات پاکستان، از تذکره و کارت هویت افغانستانی سوء استفاده و تروریستان را وارد کشور می‌کنند.

این نگرانی در حالی از سوی نمایندگان مجلس سنا ابراز می‌شود که توزیع تذکره برقی به دلیل عدم اراده سیاسی و بازی سیاسی میان سران حکومت وحدت ملی، از روند اصلی و عادی خود خارج و در حال حاضر برخی از کارمندان این بخش در وزارت داخله از کار برکنار شده‌اند.

به نقل از جامعه باز، نادر بلوچ، رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس‌‌ سنا، روز گذشته در نشست عمومی این مجلس گفت: استخبارات پاکستان، از تذکره تابعیت و کارت هویت که به منظور اخذ ویزا و برخی اسناد دیگر به سفارت آن کشور در کابل داده می‌شود، سوء استفاده می‌کند. این سناتور مدعی شد که استخبارات پاکستان با استفاده از نام، آدرس، ثبت کتاب و شماره راجستر تذکره تابعیت افغان‌ستانی ها، در چندین‌سال، صدها تروریست را وارد کشور کرده و آنها دست به تحرکات تروریستی زده‌اند. وی گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست او رسیده است، تنها عکس از پاکستانی است اما تمام معلومات در تذکره از یک افغانستانی است. نیروهای امنیتی باید تدابیر خاص در این مورد داشته باشند.

لطف‌الله بابا، نماینده مردم ننگرهار نیز از سوء استفاده تذکره وکارت هویت افغان‌ستانی ها اظهار نگرانی کرد و گفت: این موضوع بسیار جدی است. با استفاده از کپی تذکره و کارت، تروریستان وارد کشور می‌شوند و دست به انجام برنامه‌های تروریستی می‌زنند. این عضو مجلس‌‌ سنا گفت: بیشتر استخبارات پاکستان، جوانان اقوام ورکزی و افریدی را که با زبان پشتو بلدیت دارند، با استفاده از چنین شیوه، وارد جنگ در افغانستان کرده است. وی افزود: ارگان‌های امنیتی دقت کامل داشته باشند زیرا استخبارات پاکستان حالا می‌خواهد با استفاده از تذکره تابعیت افغان‌ستانی ها، پاکستانی‌های تروریست را وارد کشور کند و این روند عملا آغاز شده است.

محمد‌علم ایزدیار، نایب اول مجلس‌‌ سنا نیز گفت: باید این قضیه به شکل جدی پیگیری شود زیرا این کار تهدید جدی به امنیت کشور است. وی به کمیسیون‌های امنیت داخلی، امور بین‌المللی و امور دفاعی جرگه هدایت داد تا این موضوع را در همکاری با ارگان‌های امنیتی، مورد بررسی قرار داده و نتیجه آن را به مجلس عمومی ارایه کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر معامله ی در کار نیست پس چرا بی موجب جناب ریس جمهور اشرف غنی توزیع تذکره های برقی را در حالت تعلیق قرار داده است وتنها دلیل ریس جمهور از جلوگیری از توزیع تذکره های برقی رفع بعضی مشکلات تخنیکی از مدت ها است که عنوان شده درحالیکه این یک راه گریز چیزی دیگری نیست قانون تذکره های برقی بعد از جروبحث های زیاد در شورای ملی به اکثریت اراای مجلس تصویب گردید وجناب اشرف غنی ریس جمهورانرا توشیح نمودودر جریده رسمی وزارت عدلیه نشر وپخش شده که بدسترس همگان قرار دارد هیچ دلیل قانع کننده از جلوگیری توزیع تذکره های برقی وجود ندارد صرف بخواست یک قومگرای جاسوس پاکستان اسماعیل یون که خواهان درج کلمه افغان را برای عموم ملت اعم از پشتون وتاجک وازبک وهزاره وغیره اقوام بجای افغانستان از ریس جمهور نموده است خواست نادرست انرا اجابت کرده وبروی قانون پاگذاشته مشکلات را ببار اورده که پاکستانی ها از تذکره های کاپی شده افغانستانی ها برای تخریبکاری استفاده کنند جناب ریس جمهور خواست یک فاشیزم را بالاتر از قانون دانسته که خود انرا توشیح کرده است در حالیکه جناب شان خود میدانند که قوم تاجک وهزاره وازبیک وسایر اقوام دیگر حاضر به نوشتن کلمه افغان بجای افغانستان نیستند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است