پسر کارگردان انگلیسی القاعده ای از آب درآمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۴/۷/۲۷ کد خبر: 104387 منبع: پرینت

روزنامه دیلی میل روز دوشنبه نوشت: پسر 'پاتریک کنی' کارگردان معروف انگلیسی فعال در هالیوود، به گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) پیوسته است.

این روزنامه افزود: 'لوکاس کنی ' 26 ساله که متولد لندن هست، بعد از ظاهر شدن در یک فیلم تبلیغاتی جبهه النصره ، آشکار گردید که به عضویت این گروه تروریستی درآمده است.

دیلی میل نوشت: لوکاس کنی بعد از تغییر مذهب و عضویت در گروه القاعده نامش را به 'ابو بصیر بریتانی ' تغییر داده است.

این روزنامه در همین حال افزود: 'دبورا فیپس ' 53 ساله مادر لوکاس، نگران از این است که ممکن است پسرش در جریان حملات هواپیمای بدون سرنشین انگلیس و یا حملات هوایی و یا عملیات بمب گذاری کشته شود.

دیلی میل نوشت: 'دبورا ' درک نمی کند که چرا پسرش که در سن 13 سالگی دوست داشت کشیش شود، و حتی مدتی در یک گروه موسیقی راک فعالیت داشته، به یک باره تغییر مذهب داده و به یک گروه افراط گرا و تروریستی پیوسته است.

به نوشته این روزنامه، لوکاس کنی، بعد از تغییر مذهب در اتریش، به قاهره رفته و پس ازآن در سال 2013 میلادی به صورت مخفیانه برای پیوستن به القاعده به سوریه رفته است.

این روزنامه انگلیسی گفت: لوکاس کنی تاکنون در دو فیلم ویدیویی تبلیغاتی جبهه النصره تحت عنوان 'ابوبصیر البریتانی ' شرکت داشته است.
دیلی میل افزود: پاتریک کنی 59 ساله پدر لوکاس، علاوه بر کارگردانی به عنوان کمک کارگردان همکاری نزدیکی با 'استیون اسپیلبرگ' کارگردان مشهور آمریکایی از جمله در ساخت فیلم ایندیانا جونز داشته است.

بر اساس آمارهای رسمی، قریب به 800 شهروند انگلیسی به کشورهای سوریه و عراق رفته اند تا به گروه های افراط گرا و تروریستی چون داعش بپیوندند. گفته می شود تاکنون نزدیک به 300 تن از این افراد به انگلیس بازگشته اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است