شکار بی رحمانه بیگانگان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۴    ۱۳۹۴/۷/۲۶ کد خبر: 104371 منبع: پرینت

چون که حب وطن از ایمان ما است ما یقینا از اهل ایمان هستیم.

طی بیش از دو دهه است که سرمایه های ملی و میراث فرهنگی کشور ما با همکاری افراد سود جو و فرصت طلب بلند پایه ناآگاه دولت از ارزش زیست حیوانات وحش، شکار بی رحمانه بیگانگان تا کنون ادامه دارد.

موضوع اداعا من شکار گروهی 104 شکارچی اعراب است که مشغل شکار پرندگان نادر و حیوانات وحشی کمیاب افغانستان در دشت لیلی، قیصار جوزجان و دشت همدم آب هرات، دشت نمدی فرا، دشت خاش نیمروز هستند.

ما باید از تخریب محیط زیست و طبیعت زیبای وطن خود، به خصوص از شکار بی رویه حیوانات و حشی و پرندگان وطن خود پرهیز کنیم. چون حیوانات وحش و پرندگان سرمایه های ملی و میراث فرهنگی کشور ما هستند و هم زمینه شکار دست جمعی را به بیگانگان فراهم نسازیم که سبب از بین رفتن و انقراض نسل حیوانات وحش و پرندگان کشور ما می شود.

شکار گروهی تفریحی یا وقت گذرانی اعراب با مجوز دولت به عنوان تهدید جدی از سوی فعلان محیط زیست افغانستان در نظر گرفته شد. امسال جامعه معدنی زون غرب در هرات اعتراض به حضور شکارچیان عرب که به دعوت مقام های بلند پایه دولت به قصد شکار آمده اند، با تاسف که دیده نشد.

دکتر یارمحمد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داکترصاحب محترم به طبیعت و جمعیت احترام و دلسوزی دارندولی این همه ... به مزدوران اعراب و انگلیس فرخته شده است فعلاملت مالک آن شناخته نمیشود قدرتمندان خود شریک جرم اند.همانطوریکه سرکلاوه اعراب عربستان سعودی جهان اسلام رابه کفارفروخته حتی خودکشوراسلامی رابه اطاعت ازکفرسرکوب میکند. این اعراب شکارچی شایدبرای شکارانسان و مطالعه وضع الجیشی آمده باشندتاجنگ منطقوی آینده رادراراضی عملاارزیابی کرده درآینده هریک این شمارچیان بحیث قوماندانان جبهه جنگ برشکار انسانهای منطقه بر خواهند گشت .
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است