شرایط پذیرش حضور خارجی ها در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۴/۷/۲۶ کد خبر: 104323 منبع: پرینت

اعلامیه مطبوعاتی حامد کرزی

بارک اوباما رییس جمهور آمریکا به تاریخ 15 اکتبر برخلاف برنامه قبلی خود اعلام کرد که عساکر آمریکایی بعد از سال 2016 نیز در افغانستان باقی خواهند ماند.

مردم افغانستان چهارده سال قبل حضور نیروهای خارجی را به این امید پذیرفتند که نتیجه آن امحای تروریزم و برگشتن صلح کامل به کشورشان باشد اما حضور نیروهای خارجی تحت نام جنگ علیه تروریزم نه تنها اینکه تروریزم را ریشه کن نساخت برعکس تروریزم در این مدت قوت بیشتر یافت.

متاسفانه امضای قرارداد دو جانبه امنیتی و دفاعی با آمریکا نیز برخلاف انتظار مردم افغانستان باعث کاهش ناامنی نگردید بلکه دامنه جنگ را وسیع تر ساخت.

بدتر از همه اینکه رییس جمهور آمریکا حین اعلام تداوم حضور نظامی کشورش در افغانستان اصطلاح غیرمتداول فصل های جنگ را به زبان آورد.

این بدین معنا است که مردم افغانستان باید به صورت دوامدار درگیر جنگ بوده منتظر فصل های آینده جنگ نیز باشند. در عین حال اکنون کاملا واضح است که جنگ افروزی طالبان در دهات و شهرهای ما زمینه ساز حضور نیروهای خارجی در کشور می شود.

مردم افغانستان زمانی موجودیت سربازان خارجی را در سرزمین خود خواهند پذیرفت که این حضور برایشان صلح و امنیت را به ارمغان آورده به حاکمیت و وحدت ملی شان صدمه نرساند و منافعی که آمریکا از حضور خود در افغانستان در نظر دارد باعث پایمال شدن منافع ملی افغانستانی ها نگردد.

افغانستانی ها حضور نظامی آمریکا را در صورت رعایت مواد فوق یعنی امحای تروریزم، خاتمه جنگ، برقراری صلح، تقویت وحدت ملی و احترام به حاکمیت ملی شان خواهند پذیرفت، در غیر آن حضور نظامی آمریکا در افغانستان معنی دیگری کسب خواهد کرد.


حنیف فرزان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما میخواهیم که حامد کرزی یک قیام ملی بر علیه امریکای جنایتکار به راه بیندازد... بر امریکا خاین

>>>   اگر امریکایها و نیروهای ناتو بروند افغانستان خیلی زود صلح میشود. بخاطریکه مشکل افغانها مربوط به خودافغانهامیشودوازطریق جرگه های قومی حل وفصل میشودامااینکه بادخالت امریکا جنگ طولانی شد پس فایده ندارد بودن امریکایها و باید مطابق قرارداد افغانیستان را ترک میکردند.
حسینی

>>>   خداوند تو شیطان زاده آمریکا را در غصب کند تو منبع تمام فساد استی در دل خود خو ذوق میزنی باز به خاطر ملت اشک تمساح میریزی تو بودی که کارمل واری آمریکا را آوردی باز خوده چپه انداختی تمام پول کمک جهان را به نام های به جای های غیر قابل ضرورت مصرف کردی راه های آمدن برادران قاتل خود پخته کردی از خدا نمیترسی او فاشیست اعتماد مردم افغانستان در مقابل جهان بصفر رساندی دزد معرفی کردی گناه ما مردم چیست فقط همین است که از دل جان مرد زن به بیرون رفتیم به تو رای دادیم کاش نمیرفتیم ولی باز هم بعد از این که درک گردیم خوب بودی یا بد از تو دفاع کردیم ولی سیاست های خام تو مارا تباه کرد فقیر ساخت بی وطن ساخت اوپاکستانی که لنگی ما افغانها را بسر کرده برادر خطاب کردی ودر مقابل افغان را از خانه او بیرون کرده گوانتانامو روان کردی تروریست گفته .... بر تو حالا با داشتن این امتیاز بالا دیگر چی میخواهی حالا داعش میخواهی یا طالب حالا حتمی داعش میخواهی خدا اگر دوعا ما ملت را میشنود خو تو ویا هر کس دیگر که به این شکل وطن وناموس آنرا به تمسخر گرفت خداوند به سخت ترین جزا دچار کند امین یا ربالعلمین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است