برگزاری همایش پولیس اینترپل در فرانسه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۴/۷/۲۶ کد خبر: 104322 منبع: پرینت

همایش بین المللی پولیس بین الملل، اینترپل پنجشنبه و جمعه این هفته با حضور 120 نماینده از ارگان های مختلف در لیون فرانسه برگزار شد.

در این نشست که با همکاری پولیس اروپا (یوروپل) سازماندهی شده بود، راه های موثر در مبارزه با دلالان مهاجرت غیرقانونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد شبکه عملیاتی ویژه ای تحت نظارت اینترپل تشکیل شود.

یورگن اشتاک، دبیرکل اینترپل درباره بازار پردرآمد این قاچاقچیان به خبرنگار ما گفت: شاهد تغییر دایم مسیرها هستیم. گروه های بزه کار بصورت تصاعدی از فن آوری های مدرن ارتباطی و همینطور شبکه های اجتماعی اینترنتی استفاده می کنند. بنابراین نه تنها نیاز به تبادل اطلاعات دوجانبه و منطقه ای وجود دارد که این کار باید در سطح جهانی و بین قاره ای صورت بگیرد.

هجوم پناهجویان و مهاجران به سوی مرزهای قاره سبز از پایان جنگ جهانی دوم به این سو، بی سابقه است. اتریش در مسیر ترانزیت این افراد به سوی مقصد نهایشان، یعنی آلمان و سویدن قرار گرفته است. روزانه چیزی در حدود 800 تا 900 نفر از مرزهای این کشور عبور می کنند.

کلنل گرارد تاتزگرن از بخش اطلاعات جنایی اتریش این مساله را باعث توسعه شبکه واسطه ها به شکلی حرفه ای، با یک دامنه فعالیت جهانی می داند.

او در اینباره به خبرنگار ما می گوید: این برای مهاجران خیلی خطرناک است برای اینکه افراد بزه کار متعددی در بلغارستان، رومانی و کشورهای دیگر هستند که روی قاچاق مهاجران متمرکز شده اند و این خیلی خطرناک است. آنها به عواقب کارشان آگاه نیستند و فقط مردم را بار کامیون می کنند.

همین تابستان گذشته بود که پیکر هفتاد و یک مهاجر در کامیونی رها شده در یکی از بزرگراه های اتریش خبر ساز شد. این البته تنها یکی از ده ها مورد دردناکی بود که در دنیای واقعیت، مهاجران شاهد آن هستند.

کلنل گرارد تاتزگرن از بخش اطلاعات جنایی اتریش در ادامه می گوید: ممکن است باور نکنید ولی همین دو هفته پیش جان سه نفر را که در تانکر یک کامیون مخفی شده بودند، نجات دادیم. اگر دیرتر فهمیده بودیم خفه شده بودند.

سودهای هنگفت و میلیاردی قاچاق و سهولت بازاستفاده از پول ها در بزه هاری کاری دیگر، دلایل اصلی ای هستند که این سوداگران را به ادامه دادن راهشان تشویق می کند.

جلسه پیگیری نتایج این همایش 22 و 23 فوریه سال آینده میلادی در هلند برگزار خواهد شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است