آیا روسیه در لیبی نیز دخالت نظامی خواهد کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۴/۷/۲۶ کد خبر: 104312 منبع: پرینت

ابراز نگرانی روسیه از افزایش نفوذ تروریست‌های داعش در خاک لیبی این گزینه را که روسیه داعش را در این کشور هدف حملات هوایی قرار دهد، به عنوان یک احتمال مطرح می‌کند.

به گزارش روزنامه رای الیوم، روسیه نگرانی خود را از افزایش نفوذ داعش در لیبی به مسئولان الجزائر اطلاع داد به گونه ای که به نظر می رسد احتمال حملات هوایی روسیه علیه داعش در خاک لیبی نیز وجود دارد.

مواضع داعش در لیبی زیر ذره بین روسیه
روزنامه «الخبر» الجزائر به نقل از یک مسئول امنیتی بلندپایه نوشت، روسیه با استفاده از هواپیماهای شناسایی و ماهواره های جاسوسی خود داعش را زیر نظر گرفته است و حتی پیش از آغاز عملیات نظامی در سوریه، مناطق تحت اشغال داعش در خاک لیبی را زیر نظر داشت.

این منبع همچنین فاش کرد که هواپیماهای شناسایی و ماهواره های روسیه از چند هفته پیش مواضع تحت کنترل داعش در خاک لیبی را زیر نظر گرفته اند.

نظارت روسیه بر مواضع تحت اشغال داعش در لیبی اکنون بر نوار ساحلی به طول 200 تا 300 کیلومتر در شرق لیبی و در مرز مشترک با مصر متمرکز شده است.

احتمال آموزش تروریست‌ها در لیبی
این مسوول الجزائری همچنین یادآور شد که روسیه نگرانی خود را از افزایش نفوذ داعش در لیبی به مسوولان الجزائر، مصر و تونس اطلاع داده است به اضافه اینکه از تبدیل شدن لیبی به منطقه آموزش گروههای سلفی جهادی به جای عراق و سوریه ابراز نگرانی کرده است.

احتمال حملات هوایی و موشکی روسیه به داعش در لیبی
ابراز نگرانی روسیه در این خصوص این احتمال را به وجود آورده است که چه بسا روسیه مواضع داعش در لیبی را هدف حملات هوایی و یا موشکی خود قرار دهد.

این منبع امنیتی بلندپایه الجزائری تصریح کرد که روس ها در این خصوص به چهار موضوع توجه دارند:
- تاثیر حضور داعش در لیبی بر فعالیت دریایی مدیترانه زیرا اعضای داعش در مناطق ساحلی لیبی مستقر شده و انواع متعددی از موشک ها را در اختیار دارند.
- اطلاعات مربوط به اینکه اسلامگرایان تندرو روسی و چچنی در بین اعضای داعش حضور دارند.
- سرنوشت برخی سلاح های پیشرفته روس که در اختیار نظام معمر قذافی بود و اکنون به غارت رفته است.
- نگرانی از ساخت سلاح های شیمیایی در لیبی به دست گروههای سلفی جهادی مرتبط با القاعده و داعش.

این منبع در عین حال دخالت نظامی روسیه در لیبی را در زمان حاضر بعید دانسته و اظهار داشت، اما به نظر می رسد روس ها همانطور که پیش از دخالت نظامی در سوریه مدتها اوضاع این کشور را زیر نظر داشتند، اکنون اوضاع لیبی را کاملا زیر نظر گرفته اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا داعش را بنام دشمن خیالی مردم دنیا را فریب داد حال دنیا بخوبی درک کرده که امریکاخودش حامی داعش بوده سرکوب داعش ازجانب روسیه باعث تشویش امریکا نیز شده است .
داعش مصیبت و آفت بین المللی است همانطوریکه داعش مسلمانسازی امریکایی رادرجهان زیرنظرداردسرکوب داعش درسراسرجهان درست و معقول است . کاش روسیه داعش و طالب فرزندان ناخلف امریکارادرجهان منجمله افغانستان هم زیرضربات مرگبارقراردهدکه دیگرکافرهای امریکایی اروپایی فکر... مجدد وهابیت رافراموش کنند بدون شک اقدامات روسبه نجاتبخش جهانی بوده حمایت جهانی نصیب روسیه خواهدشد.
وطندار

>>>   غربیهای خاین جنایتکار در لببی و عراق حمله کردند و تمام دارایی های نفتی این کشورها را دزدی کردند و به جایش داعش و القایده را سر قدرت اوردند . روسیه باید در افغانستان لیبی عراق وارید عمل شود و تروریستهای ساخت غربیهای جنایتکار فریبکار دزد را نابود کند .

>>>   سازمان ناتو یک سازمان دزدهای غربی برای نابودی کشورهای اسلامی.

>>>   حالا مغز افغانها كار خواهد كرد تمام دوستان امريكا وامريكا را به زور وقوت روسيه ازافغانستان نابود كند اين حكومت مزدور وگروهاي فروخته شده فاسدين وچپاولگران تاجران دين ووطن را بايد همه وهمه روسها ازخاك أفغنستان بيرون كند. اين نوكران انگليس وامريكا هرگز بايد معاف نشود روسها بايد درافغانستان كمك كند كه يك حكومت افغانها در افغانستان بميان ايد امريكا ومزدورانش تا درافغانستان هست اين ملت ارام نمي شود
خالد ازكابل

>>>   روسها بايد به امريكاييها اختار دهند كه خاك افغا نستان را ترك كند در غير ان مراكز يوديها وغربيها را بمباران كند تا يك عسكر امريكا وانگليس زنده نماند تا كشور ما ازين دزدان ودوستان وطن فروشان شان خلاص شود
مير ويس ازكابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است