اسپانیا چطور بحران مهاجرت را مهار می‌کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۴    ۱۳۹۴/۷/۲۶ کد خبر: 104306 منبع: پرینت

به نقل از اکونومیست، جزایر قناری اسپانیا در اقیانوس اطلس تنها 100 کیلومتر با سواحل قاره آفریقا فاصله دارد. در سال 2007، بیش از 32 هزار مهاجر آفریقایی از طریق دریا خود را به جزایر قناری رساندند. با این وجود، پیشبینی‌ها حاکی از آن است که میزان مهاجرت به این جزایر تا سال 2020 به کمتر از 200 مهاجر خواهد رسید.

"کارمن گونزالس،" کارشناس مسائل مهاجرت معتقد است درحالی که صدها هزار آواره به کشورهای اروپایی سرازیر شده‌اند، کشور اسپانیا درباره کنترل مهاجرت، تجارب ارزنده‌ای دارد که دیگر کشورها فاقد آن هستند. اسپانیا توانسته است به صورت معجزآسا بحران رجوع مهاجران به این کشور را کنترل کند.

این کارشناس افزود: رمز موفقیت اسپانیا همکاری با کشورهای ترانزیت کننده مهاجران غیرقانونی به این کشور است. دولت اسپانیا همکاری‌های گسترده‌ای با کشورهای سنگال، مراکش و موریتانی دارد. گشت‌های دریایی مشترک اسپانیا و این کشورها، با یک سامانه راداری پیشرفته حمایت می‌شود. این رادارها کشتی‌هایی که سواحل مدیترانه‌ای مراکش را ترک می‌کنند، شناسایی می‌کنند و در نزدیکی 15 کیلومتری اسپانیا، پولیس این کشور وارد عمل می‌شود.

همچنین در اقیانوس اطلس، اسپانیا گشت‌های دریایی مشترک به طول 2395 کیلومتر را با کشورهای سنگال، موریتانی و مراکش انجام می‌دهد. هدف اصلی این گشت‌های دریایی، متوقف کردن قایق‌های مهاجران درست زمانی که سواحل آفریقا را ترک می‌کنند است. همچنین پولیس اسپانیا توانسته است با استقرار ده‌ها پلیس مرزی خود در سواحل آفریقا، هجوم مهاجران به این کشور را کنترل کند. با این وجود، بیشتر کارها به وسیله پولیس محلی انجام می‌شود. پولیس‌های محلی آفریقا از دولت اسپانیا علاوه بر کمک‌های مالی، تجهیزات و آموزش دریافت می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است