بخش مطالعاتی افغانستان در دانشگاه قزاقستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۴/۷/۲۵ کد خبر: 104263 منبع: پرینت

مرکز مطالعاتی و فرهنگی افغانستان در کتابخانه فارابی دانشگاه ملی قزاقستان ایجاد گردید.

این مرکز با عنوان مرکز مطالعاتی و فرهنگی افغانستان در کتابخانه فارابی دانشگاه ملی قزاقستان با تلاش های برادر فعال ما، جوان با استعداد و پرتلاش بسم الله تابان دانشجوی مقطع ماستری دانشگاه ملی قزاقستان ایجاد گردیده است.

کتابخانه متذکره (کتابخانه فارابی) نزدیک به دو میلیون کتاب را در خود جا داده است و نه تنها یک کتابخانه می باشد بلکه با داشتن چندین سالن بزرگ یکی از مراکز مهم برگزاری کنفرانس ها علمی و دانشجوی در سطح قزاقستان نیز می باشد که سالانه چندین کنفرانس در آن برگزار می گردد.

روزانه نزدیک به 1000 دانشجو و مردم خارج از دانشگاه به کتابخانه مراجعه می کنند و این باعث می شود تا تعدادی از آنها از این مرکز که در کنار سایر کشورها مثل جاپان، آمریکا، روسیه، قرغیزستان و چین قرار دادن دیدن نموده و با دیدن مناظر طبیعی و زیبایی های فرهنگی می تواند ذهنیت دیگری در مورد افغانستان پیدا کنند.

در مرکز مطالعاتی افغانستان بیشتر از 40 جلد کتاب های حقوقی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی، ادبیات و سیاسی، چندیدن قطعه دست خط خوشنویسان افغانستان مانند آقای سلطانعلی ارزگانی و نزدیک صد قطعه عکس از عکاسان مشهور افغانستان از مناظر و زیبایی های طبیعی و فرهنگی و تاریخی افغانستان، چندین جلد مجله کتاب سینا و ویژه نامه های روزنامه جامعه باز وجود دارد. البته تعدادی از کتاب ها را خود نویسندگان آن همچون سرور دانش، ناطقی شفایی، عباس دلجو، داکتر ذاکر حسین ارشاد، داکتر قاسم وفایی زاده و عکاسان محترم حکیم مظاهر، مجاهده خواجه زاده و استاد سلمانعلی ارزگانی و همچنان در بخش سینما محترم محمدی رییس آکادمی هنر سینمایی با دستان خویش هدیه کرده اند.

نجفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است