اردنی ها پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۳    ۱۳۹۴/۷/۲۵ کد خبر: 104230 منبع: پرینت

حدود پنج هزار اردنی پس از برگزاری نماز جمعه در امان، پایتخت این کشور، تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم رژیم اسراییل را آتش زدند.

در این تظاهرات که به درخواست اخوان المسلمین برگزار شد، معترضان با سر دادن شعارهایی اعلام کردند: «جای سفارت اسراییل در خاک اردن نیست.»

معترضان لغو پیمان صلح میان اسراییل-اردن در سال 1994 را خواستار شدند. آنها با خود پارچه نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود «لغو پیمان وادی عربه پاسخی است» به «تجاوزهای» اسرائیل علیه فلسطینیان در قدس.

بر روی یکی دیگر از پارچه نوشته‌ها نوشته شده بود: «این سرزمین، بیت المقدس متعلق به ماست و خدا با ماست.»

تظاهرات مشابه دیگری نیز در شهرهای الزرقاء، إربد، مفرق در شرق و جرش در شمال غرب و همچنین بندر عقبه در جنوب اردن برگزار شد.

در پی اقدامات تحریک‌آمیز نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی، مسجد الاقصی و اماکن مقدس اطراف آن از اول اکتبر (9 مهر 1394) صحنۀ درگیری شدید فلسطینیان با شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم اسراییل بوده و این تنش‌ها در روزهای اخیر افزایش یافته است.

در همین حال، گروه فلسطینی الاقصی در بیانیه‌ای نیروهای فلسطینی را برای آماده باش و عملیات شهادت طلبانه علیه اسراییل فرا خوانده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در پی درگیری‌های اخیر میان نظامیان اسراییلی با فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و غزه، بیش از 30 فلسطینی کشته و 1500 فلسطینی زخمی شده‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است